تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۰
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۷۰۶۷۳
معاون وزیر راه و شهرسازی:

امیدواریم خط آهن فارس - یزد سال ۹۹ کامل شود

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه خط آهن استان فارس به یزد با سرعت در حال احداث است، ابراز امیدواری کرد که این پروژه سال ۹۹ تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.
امیدواریم خط آهن فارس - یزد سال ۹۹ کامل شود

به گزارش می متالز، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی استان فارس، گفت: مسیر اتصال خط آهن استان‌های فارس و یزد، حد فاصل شهرهای اقلید و یزد به طول ۲۷۱ کیلومتر اجرایی شده و با سرعت در حال پیشروی است.

او ادامه داد: در استان فارس به دلیل شرایط خاص ترانزیت و اینکه فارس جزو استان‌های مهم در حوزه حمل و نقل محسوب می‌شود، توسعه راه‌های دسترسی در سه حوزه ریلی، هوایی و جاده‌ای جزو اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

خادمی اضافه کرد: در بخش ریلی سه طرح شیراز – گلگهر – کرمان در مسیر شرقی فارس به طول ۳۴۶ کیلومتر که ۱۹۰ کیلومتر آن اجرایی شده، راه آهن شیراز به سمت بوشهر - عسلویه در مسیر جنوبی فارس بطول ۶۴۰ کیلومتر که ۱۰۰ کیلومتر آن در دست ساخت است و راه آهن اقلید به یزد بطول ۲۷۱ کیلومتر در مسیر شمال فارس که مراحل ساخت را طی می‌کند، اولویت وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از شهرستان جهرم نیز گفت: تمام محورهای منتهی به جهرم با برنامه ریزی انجام شده در دست اجرای عملیات راهسازی است که تا پایان سال هم خیلی از محورها مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بزرگراه شیراز – جهرم به طول ۱۶۰ کیلومتر است که فقط ۲۰ کیلومتر از این محور باقی مانده و در دست عملیات بزرگراهی است و تا پایان سال و یا اوایل سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید و با اتمام این ۲۰ کیلومتر کل مسیر بصورت بزرگراه خواهد شد.

خادمی در خصوص بزرگراه جهرم به لار نیز گفت: بزرگراه جهرم به لار ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که از سمت استان فارس به طول ۵۰ کیلومتر و در سه قطعه فعال شده و از سمت لار نیز در سه قطعه در دست اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مهمترین بخش سفر به شهرستان جهرم تصمیم گیری در خصوص اتصال به شبکه ریلی این شهرستان و جانمایی محل احداث ایستگاه بود و امیدواریم حداکثر در یک برنامه چهارساله، این شهرسستان به شبکه ریلی متصل شود.

عناوین برگزیده