تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۵
بازدید: ۳۹۵
کد خبر: ۷۰۷۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

منطقه ویژه اقتصادی آستارا به صورت رسمی راه‌اندازی نشده است

می متالز - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی آستارا به صورت رسمی راه‌اندازی نشده است، گفت: راه‌اندازی رسمی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا منوط به فعال شدن کد گمرکی است که این مهم از سوی سازمان گمرک ایران پی‌گیری می‌شود.
منطقه ویژه اقتصادی آستارا به صورت رسمی راه‌اندازی نشده است

به گزارش می متالز، حمیدرضا آبایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در محل بندر اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی که در بندر فعال هستند جهت راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی و تسهیل‌بخشی به شرایط سرمایه‌گذاری در آن باید با یک‌دیگر تعامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا هنوز به صورت رسمی راه‌اندازی نشده است، تصریح کرد: راه‌اندازی رسمی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان منوط به فعال شدن کد گمرکی است که این مهم از سوی سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران پی‌گیری می‌شود. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان وجود منطقه ویژه اقتصادی را به نفع سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دانست و افزود: درصورت فعال شدن کد گمرکی و راه‌اندازی رسمی منطقه ویژه اقتصادی، بخش خصوصی و شرکت‌های تولیدی از تسهیلات، قوانین و مقرارت مناطق ویژه اقتصادی بهره‌مند می‌شوند.

آبایی با اشاره به اینکه بخش خصوصی آن میزان سرمایه‌ای که در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا هزینه کرده را باید تبدیل به سود کند، گفت: از افرادی که در این زمینه می‌توانند به ما کمک کنند خواسته‌ایم تا وضعیت را طوری فراهم کنند که بندر در بهترین شرایط‌ممکن اداره شود.

وی با اشاره به اینکه کنجاله موجود در انبار سرپوشیده بندر به دلیل آلودگی طبق حکم قضایی صادر شده باید امحا شود، افزود: در تلاش هستیم تا با تجدیدنظر حکم صادرشده از کنجاله‌های مذکور در صنایع صنعتی استفاده شود تا ضرر و زیان کمتری به بخش خصوصی واردکننده کنجاله وارد شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان ضمن‌قدرانی از فعالیت گروه پاس کشتی‌ها و نیروی انتظامی مستقر در بندر تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته با مأموران نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های مستقر در بندر پاس کشتی‌ها شبانه‌روزی می‌شود.

بندر چندمنظوره شهرستان آستارا به مساحت ۶۰ هکتار در شمالی‌ترین نقطه از کشور در مجاورت دریای خزر نزدیک‌ترین بندر به کشورهای cis و حلقه اتصال تجارت و ترانزیت کالا بوده و یکی از بنادر پویای کشور در بعد گمرکی، اقتصادی، تجاری و گردشگری محسوب می‌شود.

عناوین برگزیده