تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۹
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۷۰۷۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گویا برخی قوانین تولید، شبانه تصویب می‌شود/ مدیریت اقتصادی نیازمند نگاه بسیجی است

می متالز - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: برخی قوانین در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید به‌گونه‌ای است که گویا شبانه تصویب می‌شود صبح که از خواب بیدار می‌شوی یک قانون جدید وضع شده است.
گویا برخی قوانین تولید، شبانه تصویب می‌شود/ مدیریت اقتصادی نیازمند نگاه بسیجی است

به گزارش می متالز، مسعود سوردی گفت: چهارمحال و بختیاری به لحاظ دارا بودن منابع، آب، نیروی انسانی خلاق و... استانی مستعد برای سرمایه‌گذاری است اما قوانین و مقررات دست و پای تولید را بسته است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: برخی قوانین در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید به‌گونه‌ای است که گویا شبانه تصویب می‌شود صبح که از خواب بیدار می‌شوی یک قانون جدید وضع شده است.

وی با اشاره به اینکه در استانی مثل چهارمحال و بختیاری که ادعا می‌شود یکی از بهترین و مستعدترین استان‌ها در بحث سرمایه‌گذاری است مشکلات عدیده‌ای برای سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود، ادامه داد: قوانینی که بدون کارشناسی صادر می‌شود وضع را روز به روز پیچیده‌تر می‌کند.

سوردی با بیان اینکه اگر جنگ اقتصادی و تحریم است برای همه است قبلا شرایط از این بدتر داشتیم اما مدیریت می‌شد، عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم خانگی، چادر مشکی، ماءالشعیر، خوراک آبزیان، نیترات آمونیوم و نیترات پتاسیم است اما این سؤال مطرح است چرا اشتغال در این استان تا این حد پایین است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حتی یک تولیدکننده حقوق‌دان هم نمی‌تواند با 16 هزار قانون و تبصره به راحتی به خط تولید برسد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک تولیدکننده تنها می‌تواند از پس حاشیه‌ها بربیاید و از امر تولید، تولید کیفی، بازار و بازاریابی غافل شده است.

سوردی تاکید کرد: امید است با نگاه بسیجی و با توجه به شرایط سختی که ایجاد شده است وضعیت اقتصادی کشور مدیریت شود.

عناوین برگزیده