تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۳۶۳
کد خبر: ۷۰۷۸۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون امور مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سونگون:

حمایت از دانشجویانی که در راستای نیازهای صنعت مس نوآوری داشته باشند/ آموزش دانشجویان واحد تبریز را در دستور کار داریم

می متالز - دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تفاهم‌نامه‌ای با مجتمع مس سونگون منعقد کرده است تا دانشجویان، دوره کارآموزی خود را در این کارخانه بگذارنند.
حمایت از دانشجویانی که در راستای نیازهای صنعت مس نوآوری داشته باشند/ آموزش دانشجویان واحد تبریز را در دستور کار داریم

به گزارش می متالز، جهانگیر رضوی معاون امور مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سونگون درباره تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تفاهم نامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و واحد تبریز منعقد کرده و جلسات ماهانه‌ای با آن‌ها برگزار می‌شود. بر اساس این تفاهم نامه، اساتید و اعضای هیات علمی این واحدهای دانشگاهی از کارخانه و مجتمع بازدید کرده و پورپوزال ارائه می‌کنند.

رضوی با بیان این که از دانشجویانی که پایان نامه‌ آن‌ها در راستای حل مسائل ما باشد حمایت خواهیم کرد ادامه داد: در بحث آموزش نیز در خدمت دانشجویان هستیم به این صورت که ماهانه تعدادی از دانشجویان دوره کارآموزی خود را درمجتمع مس سونگون گذارنده که این دانشجویان بیشتر از واحد از اهر، تبریز و ورزقان هستند. تفاهم نامه‌ای در این خصوص داریم و توافق شده تا ماهانه تعدادی از دانشجویان برای بحث آموزش خود در این مجتمع حضور پیدا کنند.

او اظهار کرد: تعداد دانشجویان از سوی واحد دانشگاهی مشخص می‌شود و در هر رشته‌ای نسبت به نوع رشته آن‌ها به آموزش می‌بینند. مثلا وقتی دانشجویی رشته اش معدن باشد به امور معدن معرفی و سرپرست او مشخص و در ساعت اعلام شده توسط دانشگاه کارآموزی او شروع می‌شود.

رضوی تاکید کرد: در تمام رشته‌‌ها دوره‌های کارآموزی برگزار می‌شود اما بیشتر رشته‌های معدن، برق، مکانیک و رشته هایی که در ارتباط با معدن هستند در اولویت آموزش قرار دارند.

معاون امور مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سونگون با بیان این که اگر پروژه‌ای از سوی دانشجویان و یا اعضای هیات علمی ارائه شود که در قالب مسائل فنی و تخصصی باشد در واحد تحقیق و توسعه واحد بررسی و حمایت مالی می‌شود. همچنین اگر کسی پروژه خاصی داشته باشد از او حمایت مالی می‌کنیم تا بتواند پروژه خود را انجام دهد.

او با بیان این که بیشتر از دانشجویانی حمایت می‌کنیم که در راستای نیازهای صنعت مس نوآوری داشته باشند اضافه کرد: ممکن است ما کاری را در صنعت مس انجام دهیم که به صورت علمی و اصولی نباشد، در این صورت اگر دانشجو یا استادی درباره آن طرحی داشته باشند مدیریت از آن حمایت خواهد کرد. طبق تفاهم‌نامه بازدیدی از مجتمع انجام می‌شود و یک سری طرح‌ها را از سوی ما و یک سری موارد نیز از سوی اساتید هنگام بازدید در قالب پورپوزال ارائه می‌شود و اگر بررسی و پذیرفته شد تبدیل به یک قرارداد می‌شود.

رضوی تصریح کرد: حدود 40 قرارداد با کل دانشگاه‌های استان و 12 قراداد با دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص داریم که حدود 4 قرارداد عملیاتی شده است. بحث انرژی‌های نو و طرح و توسعه اسید از جمله قراردادها با دانشگاه ازاد اسلامی است که در حال انجام کارهای اداری آن هستیم.

عناوین برگزیده