تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۸
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۷۰۸۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در همایش مدیران ایمیدرو مطرح شد

ایمیدرو از طرح نورد ۲ فولاد مبارکه حمایت می‌کند

می متالز - رئیس هیات‌عامل ایمیدرو اولویت‌های این سازمان را اکتشاف، توسعه زیربناها و تامین مالی طرح‌ها اعلام کرد.
ایمیدرو از طرح نورد ۲ فولاد مبارکه حمایت می‌کند

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور در گردهمایی مدیران ایمیدرو به میزبانی شرکت فولادمبارکه در اصفهان گفت: ایمیدرو در بخش اکتشاف اثرگذار عمل کرده و موردتوجه بسیاری قرار گرفته است. وی افزود:‌ اکتشاف در طول مدیریت دکتر کرباسیان در گستره ۲۷۰ هزار کیلومتر مربعی آغاز شد و ما با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع دیگر به این میزان اضافه کردیم. رئیس هیات‌عامل ایمیدرو با بیان اینکه ضرورت دارد اکتشافات تکمیلی توسط بخش‌خصوصی انجام شود، گفت: اکتشافات یک اصل ضروری در تامین خوراک حوزه معدن و صنایع معدنی است چراکه امروز شرکت‌هایی همچون مبارکه نیاز مبرم به تامین خوراک اولیه دارند.

 

حمایت ایمیدرو از راه‌اندازی طرح نورد گرم ۲ مبارکه

وی با اشاره به اینکه مبارکه پروژه نورد گرم ۲ را پیش رو دارد، تاکید کرد: ایمیدرو به همراه وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت همه جوانب امر، از اجرای طرح نورد گرم ۲ شرکت فولادمبارکه حمایت می‌کند و این طرح در مهلت مقرر اجرایی خواهد شد. غریب‌پور گفت: مبارکه باید طرح‌های توسعه، به‌ویژه در بخش سنگ‌آهن تعریف کند. وی اکتشاف، ایجاد و توسعه زیربناها و تامین مالی را از اولویت‌های ایمیدرو طی امسال خواند و گفت: سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی امسال تا ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت و طی سال آتی این رقم تا ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

 

اختصاص سود سهام مبارکه به توسعه این شرکت

وی با بیان اینکه سود انباشته سهام شرکت فولادمبارکه را برای توسعه آن شرکت اختصاص می‌دهیم، گفت: ایمیدرو متعهد است در مجامع سال‌های آتی، سود سهام مبارکه را ذخیره و صرف توسعه این مجموعه کند. وی در بخش دیگری با بیان اینکه مبارکه می‌تواند در حوزه بومی‌سازی عهده‌دار برگزاری نمایشگاه باشد، اظهار کرد: در طرح نورد گرم مبارکه، نیمی از تجهیزات، داخلی‌سازی شده است. رئیس هیات‌عامل ایمیدرو گفت: با توجه به اقدامات فولادمبارکه در تولید دانش بومی، این شرکت می‌تواند به‌صورت پایلوت اقدام به برگزاری نمایشگاه در استان اصفهان کند. وی افزود: تحقق این مهم،‌ مانع واردات قطعات و تجهیزات مشابه ساخت داخل می‌شود و در کنار آن با «فراخوان اعلام نیازهای شرکت‌ها به تجهیزات در این نمایشگاه»، می‌توان زمینه رونق بیش از پیش تولید داخل را فراهم کرد.

 

سرمایه اجتماعی و نقش ایمیدرو

غریب‌پور با اشاره به مقوله سرمایه اجتماعی گفت: سرمایه اجتماعی در این حوزه، به میزان اطمینان مردم به ایمیدرو دلالت دارد. وی تصریح کرد: شرکت‌های تحت پوشش و مدیران مجتمع‌ها باید ارتباط صادقانه متقابل را با ایمیدرو برقرار کنند. این ارتباط همچنین با ذی‌نفعان و مردم نیز باید برقرار باشد.

 

رفع معضلات ناشی از بحران ارزی در فولاد با اقدامات ایمیدرو

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه نیز در این گردهمایی اعلام کرد: با تدابیر و پیگیری‌های ایمیدرو، معضلات حاصل از پس‌لرزه‌های بحران ارزی ایجاد شده بر صنعت فولاد حذف شد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حمیدرضا عظیمیان در نخستین گردهمایی مدیران ایمیدرو افزود: پس‌لرزه‌های بحران ارزی سال ۹۶ در سال ۹۷ ظاهر و موجب قفل شدن صنعت فولاد شد که آن پدیده امکان نقل‌وانتقالات پولی را دچار مشکل کرده بود. وی تصریح کرد: با تدابیر صورت گرفته از سوی رئیس هیات‌عامل ایمیدرو و طی ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با بانک مرکزی، همه مسائل حل‌وفصل شد و توانستیم به جلو حرکت کنیم و موفقیت‌های زیادی به‌دست آوریم.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه خاطرنشان کرد: شرکت فولادمبارکه در مدت فعالیت رئیس هیات‌عامل جدید با کمترین مشکل مواجه شده است. عظیمیان افزود: این شرکت طی ۳۰ سال گذشته همواره روند افزایش ظرفیت، افزایش تولید و افزایش کیفیت را طی کرده است.  عظیمیان با اشاره به طرح نورد ۲ این مجتمع اظهار کرد: این طرح از اواخر سال گذشته مطرح شد و برای شرکت فولادمبارکه بسیار ضروری است. با اجرای این پروژه ۵/ ۴ میلیون تن به ظرفیت نورد کشور اضافه می‌شود. وی ادامه داد: محصولات این طرح در صنایع نفت و گاز، خودروسازی، لوازم‌خانگی، ساختمانی و ...کاربرد دارد و در افزایش کیفیت و کاهش هزینه موثر است. مدیرعامل شرکت فولادمبارکه گفت: امیدواریم طی ماه‌های آینده به نتیجه برسیم و طرح یاد شده با همکاری و پشتیبانی ایمیدرو بتواند طی دو تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد. وی خاطرنشان کرد: این شرکت طی نیمه نخست سال‌جاری، ۲۰ هزار میلیارد تومان فروش داشت و ۸۵۰۰ میلیارد تومان سود ذخیره کرد. عظیمیان تاکید کرد: با مجوز از سازمان بورس، شرکت فولادمبارکه ۲۱ هزار تومان افزایش سرمایه داشته است. عظیمیان خاطر نشان کرد: درحال مذاکره با ایمیدرو هستیم تا تمهیدات بیشتری برای تامین مواد اولیه ایجاد شود.

عناوین برگزیده