تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۴
بازدید: ۳۶۴
کد خبر: ۷۰۸۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

دلار ۱۱ هزار تومانی بودجه!

می متالز - طبق شنیده‌ها، دولت در بودجه سال آتی، نرخ دلار را برپایه ۱۱ هزار تومان تعیین کرده که تصور نمی‌شود "شاخص‌کل"، با افت چندانی مواجه شود.
دلار ۱۱ هزار تومانی بودجه!

به گزارش می متالز، نادر جزایری مدیرعامل شرکت کارگزاری بهمن پویا در ارزیابی رشد شاخص‌ کل بازار سرمایه تا پایان آذر ماه اظهار کرد: بازار به روند صعودی گذشته خود بازگشته و اعتماد به بازار سرمایه مجددا تزریق شده است.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته حجم معاملات روند افزایشی را به خود گرفته و حمایت مناسبی از بورس صورت گرفته است.

کارشناس بازار سرمایه درخصوص ورود این بازار، به فضای بودجه‌بندی و انتظار برای خروج گزارش‌هایی از این جنس، تاکید کرد: طبق شنیده‌ها، دولت در بودجه سال آتی، نرخ دلار را برپایه ۱۱ هزار تومان تعیین کرده که تصور نمی‌شود "شاخص‌کل"، با افت چندانی مواجه شود.

جزایری به روند متعادل و رو به جلوی بازار و پیشرفت شاخص‌کل اشاره داشت و افزود: اگر روند متعادل‌سازی به عقب بازگردد، طبیعتا سرمایه‌ها و هوش سرمایه تصمیم به فرار از بازار می‌گیرد، در نتیجه اگر پتانسیل‌های بالقوه‌ای در بورس باشد و حمایت از بازار به قوت خود باقی بماند؛ از طرف دولت، فرار سرمایه‌ای را شاهد نخواهیم بود و حرکت صعودی بازار به همین شکل ادامه خواهد داشت و جای نگرانی نیست.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بهمن پویا در رابطه با روند رشد قیمت دلار و تاثیرش بر "شاخص‌کل" بورس و سهم‌ها گفت: حرکت بازار می‌تواند تابعی از رشد دلار باشد، بورس و سرمایه در قیمت‌های بالاتر نیز این حرکت را تجربه کرده و چیزی که پر اهمیت بوده، ثبات قیمت ۱۱هزار تومانی دلار است.

جزایری در خصوص اثر رونق بورس کالا بر بازار عنوان کرد: رونق بورس کالا تابعی از رونق کل اقتصاد است؛ "فلزات" و "ساخت‌وساز" باید در بورس فعال باشند و اهمیت اختصاصی آن نمود پیدا کند، در اینصورت حرکت بورس‌ کالا می‌تواند منطقی‌تر به نظر بیاید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بورس اوراق بهادار حرکت رو به جلویی در پیش گرفته و این موضوع نشات گرفته از مباحث قیمت و نرخ پتروشیمی‌ها و محصولات آن بوده اما؛ از سوی دیگر آهن‌آلات نیز حرکت کندتر و سنگین‌تری به خاطر حجم زیاد نقدینگی و رشد ضعیف آن را در بازار احساس می‌کند.

جزایری در پایان در رابطه با اثرگذاری تورم بر بازار سرمایه خاطر نشان کرد تاثیر آن مستقیم است و هرچقدر پول ما بی ارزش‌تر باشد با توجه به رشد تورمی که وجود دارد، سهام‌ها هم ارزشمندتر خواهند بود. سهم‌های کم ارزش هنوز رشد زیادی نداشته اند و پتانسیل لازم برای رشد این سهم‌ها نیز وجود دارد.

عناوین برگزیده