تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۷۰۸۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بائوج لاهوتی:

حذف یارانه ۱۶ میلیون نفر در شرایط کنونی به صلاح نیست

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره خبر حذف یارانه ۱۶ میلیون نفر، گفت: حذف یارانه ۱۶ میلیون نفر در شرایط کنونی بسیار سنگین است، حال این موضوع همواره مطرح شده که دولت جامعه اطلاعاتی دقیقی برای حذف یارانه بگیران ندارد.
حذف یارانه ۱۶ میلیون نفر در شرایط کنونی به صلاح نیست

به گزارش می متالز، مهرداد بائوج‌ لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به موضوعات مطرح شده در رسانه ها درباره برنامه دولت برای حذف یارانه 16 میلیون نفر، گفت: دولت در شرایط کنونی روند حذف یارانه دهک های بالا و افراد ثروتمند را دنبال می کند، البته من بعید می دانم که در این شرایط، دولت اقدام به حذف یارانه 16 میلیون نفر کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در رابطه با اجرای قانون هدفمندی به دنبال تحقق و تأمین نظارت و برنامه ها خود است و در نشست اخیر کمیسیون برنامه مجلس نیز این برنامه ها مطرح شد، اما قطعا در زمان لایحه بودجه بر اساس صلاح دید خود نظر خواهد گرفت.

تعیین روند اجرای قانون هدفمندی در لایحه بودجه سال 99

وی ادامه داد: قطعا در لایحه بودجه سال 99 درباره روند اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و حذف دهک های برخوردار تصمیم گیری لازم صورت خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: حذف یارانه 16 میلیون نفر در شرایط کنونی بسیار سنگین است، حال این موضوع همواره مطرح شده که دولت جامعه اطلاعاتی دقیقی برای حذف یارانه بگیران ندارد.

حذف یارانه افراد و خانوارها نیازمند سازو کار اطلاعاتی دقیقی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: حذف یارانه افراد و خانوارها نیازمند سازو کار اطلاعاتی دقیقی است که باید مورد توجه قرار گیرد، حال به طور حتم مجلس در زمان لایحه بودجه 99، دولت را برای حذف یارانه بگیران برخوردار، مکلف به ایجاد سازوکار اطلاعاتی دقیق و شفاف خواهد کرد.

عناوین برگزیده