تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۷۰۸۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور معاون رییس جمهوری

وضعیت شرکت‌های دانش بنیان در گمرک شهید رجایی بررسی شد

می متالز - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درجریان دومین بازدید خود از مراکز علمی و پژوهشی هرمزگان، در نشست با مسوولان بندر و گمرک شهید رجایی آخرین وضعیت شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با گمرک را مورد بررسی قرار داد.
وضعیت شرکت‌های دانش بنیان در گمرک شهید رجایی بررسی شد

به گزارش می متالز، سورنا ستاری که صبح امروز شنبه به بندرعباس سفر کرده، در این نشست به بررسی روند و نتیجه پروژه‌ها و سامانه‌های دانش بنیانی که در گمرک شهید رجایی در حال ساخت و اجراست، پرداخت و برحمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه گمرک و تکمیل سامانه‌های دانش بنیانی در این حوزه تاکید کرد.

وی همچنین به همراه استاندار هرمزگان وجمعی از مسوولان استانی از سیستم هوشمند نظارت بر تجارت، سامانه رهگیری پلمب و سامانه جامع گمرکی بندر وگمرک شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.

گمرک شهید رجایی بندرعباس در ۳۱ شهریورماه امسال به نخستین یگان پلیس امنیت اقتصادی مجهز شدکه این اقدام در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و برای ایجاد امنیت خاطر در

فعالان اقتصادی به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی و جلوگیری از فعالیت سوءاستفاده کنندگان از شرایط ویژه کشور است.

در شرایطی که روزانه حدود ۳هزار کانتتینر کالا فقط از بندر شهید رجایی خارج می‌شود نمی‌توان بدون استفاده از تجهیزات بر روند ورود و خروج کالا نظارت موثر داشت.

هم اکنون تنها یک دستگاه ایکس ری در بندرشهید رجایی مستقر است که در صورت فعالیت کامل، روزانه می‌تواند ۲۰۰کانتینر را کنترل کند.

از ۷۱ بندرتجاری وصیادی هرمزگان ۳۲ بندر آن ازجمله شهید رجایی، شهیدباهنر، شهید ذاکری قشم کاوه، شهیدحقانی، بندرلنگه، سیریک، کلاهی، کریان، تیاب، جاسک، چارک، آفتاب، قشم و جوادالائمه با داشتن گمرک فعال است.

مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری ایران دارای ظرفیت تخلیه وبارگیری با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی

ایران است که به تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جا به جایی فرآورده های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.

این بندر در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

عناوین برگزیده