تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۷۰۹۶۲
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

ضرورت احداث خط آهن قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان

می متالز - خادمی گفت: با توجه به حجم بالای مسافر از تهران احداث خط آهن قطار از پایتخت به یکی از مقاصد گردشگری کشور یک اولویت ضروری است.
ضرورت احداث خط آهن قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان

به گزارش می متالز، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از رونداجرای خط آهن قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان با تاکید بر اهمیت این مسیر ریلی برای سفر از پایتخت به اصفهان گفت:‌ این خط‌آهن نخستین تجربه کشور در دستیابی به تکنولوژی روز دنیا در حمل و نقل ریلی سریع‌السیر است و بهره‌برداری از آن با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت زمان سفر از پایتخت به اصفهان و برعکس را ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه کوتاه می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه ادامه داد:‌ با توجه به حجم بالای مسافر از تهران به اصفهان احداث این مسیر ریلی از پایتخت به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور یک اولویت ضروری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سرعت سیر قطار در این مسیر ریلی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است که به این ترتیب زمان سفر از تهران تا اصفهان به ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت.

او طول این مسیر ریلی را ۴۱۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون عملیات اجرایی در محدوده قم تا اصفهان با پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصد در بخش زیرسازی در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی در این مسیر ریلی اظهار کرد: هم‌اکنون محدوده قم تا اصفهان با فعال بودن ۵ کارگاه در مسیر در حال اجرا است و در صورت تامین اعتبار بخش‌های دیگر این پروژه نیز حدفاصل تهران تا قم نیز پیشرفت خواهد داشت.

او عمده مشکلات بر سر راه پیشرفت این پروژه را کمبود اعتبار دانست و خبر داد: در حال حاضر منتظر گشایش ال سی به منظور تامین مالی پروژه به ارزش ۹.۶ میلیارد یوآن از سوی بانک مرکزی هستیم.

خادمی  در بازدید از یک کارخانه ذوب فلزات در استان اصفهان به منظور تحویل اولین محموله ریل ملی گفت: اولین محموله ریل ملی ۶۰E۱ از سوی این کارخانه به میزان ۱۳۰۰ تن تحویل وزارت راه و شهرسازی شد.

او افزود: قرار است تا اولین محموله ریل ملی در تکمیل راه‌آهن میانه- تبریز استفاده شود.

خادمی راه‌اندازی خط تولید ریل ملی در کشور را اقدام مهمی در حمایت از صنایع و تولیدات داخلی ذکر و عنوان کرد: با همکاری شرکت ساخت و توسعه و این کارخانه تولیدی در اصفهان گام بلندی در جهت خودکفایی کامل کشور در تامین ریل مورد نیاز توسعه شبکه راه‌آهن سراسری برداشته شد.

عناوین برگزیده