تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۷۱۰۱۵
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

۳۲ ایستگاه راه آهن کشور توسعه و ارتقا می یابد

می متالز - مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه دولت برای ارتقا و بهبود وضعیت 32 ایستگاه راه آهن خبر داد و گفت: طرح جامع ریلی این ٣٢ ایستگاه را به فضاهای شهری زیبایی تبدیل خواهد کرد.
۳۲ ایستگاه راه آهن کشور توسعه و ارتقا می یابد

به گزارش می متالز، سعید رسولی روز دوشنبه در مراسم هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده راه آهن که در هتل پارسیان اوین برگزار شد، گفت: توسعه راه آهن از جمله اهداف مهم دولت است و در چهار سال گذشته طرح‌های مشترکی را با کشورهای همسایه برای حمل بار و مسافر به مرحله عملیاتی رساندیم.

وی گفت: ایستگاه‌های راه آهن دروازه ای برای ارتقای شهرها محسوب می شوند و در نظر است برای نیازهای آتی ایستگاه‌های راه آهن با رویکردی سیستمی، ارتباط آن با شهر و چگونگی تغذیه ایستگاه‌های راه آهن از روابط تجاری و اجتماعی بحث کنیم.

رسولی گفت: برای توسعه و نوسازی ایستگاه‌های راه آهن و افزایش سطوح دسترسی به ایستگاه‌ها و ارتباط با سایر مدهای حمل و نقل باید همکاری یکپارچه بین راه آهن، مترو و شهرداری‌ها ابجاد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن ایران مطالعات طرح های جامع و راهبردی ٢٢ ایستگاه منتخب کشور ایران را با همکاری مشاورین داخلی و بین المللی در دست انجام دارد تا با استفاده از توانمندی  موجود در محیط ایستگاه‌ها حداکثر بهره وری ممکن را فراهم سازد.

وی گفت: راه آهن ایران یکی از بزرگترین شبکه‌های ریلی در خاورمیانه است که برای اولین بار در منطقه خاورمیانه و قاره آسیا میزبانی کنفرانس ایستگاه های آینده را برعهده گرفته است.

رسولی گفت: امروز ایران را می‌توان یکی از بخش‌های مهم در زمینه حمل و نقل ریلی در منطقه دانست که علاوه بر شبکه ریلی وسیع و گسترده در داخل کشور، از جمله مسیرهایی است که اتصال دهنده شمال اروپا به خلیج فارس و اقیانوس هند است و در جهت شرقی - غربی نیز در مسیر جاده ی ابریشم قرار دارد.
معاون وزیر راه گفت: با وجودتحریم های اجرا شده بر علیه ایران در سالهای گذشته، چهار مسیر جدید ریلی احداث و افتتاح شده است و چهار مرکز استان هم به خطوط ریلی پیوسته اند.

عناوین برگزیده