تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۷۱۱۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعالان محیط زیست آلمانی خواستار تعطیلی نیروگاه های برق زغال سنگ شدند

می متالز - جمعی از فعالان محیط زیست در شرق آلمان روز یکشنبه با نشستن بر روی یک ریل آهن از دولت خواستند بلافاصله سوزاندن زغال سنگ با هدف تولید برق را متوقف کند.
فعالان محیط زیست آلمانی خواستار تعطیلی نیروگاه های برق زغال سنگ شدند

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این معترضان زیست محیطی با حضور در منطقه «لازیتس» از شهر «لایپسیگ» آلمان، یک خط آهن منتهی به یک نیروگاه برق زغال سنگ سوز را که به یکی از بزرگترین شرکت های تامین کننده انرژی آلمان یعنی «ال ای آ گ» تعلق دارد، بستند.

نایکی مالهاوس، سخنگوی این جمع در این باره گفت: ما به دنبال خروج از زغال سنگ هستیم. امسال ما یک سال فاجعه آمیز در مساله سیاست های آب و هوایی را تجربه کردیم و شاهد بودیم دولت جمهوری فدرال آلمان چطور در این زمینه (حفاظت محیط زیست) شکست خورده است و (تصویب دولتی) «بسته سیاستی حفاظت از آب و هوا» در واقع یک کمدی و مسخره است و به همین خاطر است که امروز خودمان، دست به کار شدیم.

این خبرگزاری در ادامه گزارش داد: گروه های دیگری از این معترضان به معادن روباز در «لازاتیا» و «لایپسیگ» حمله کردند. یک سخنگوی شرکت «ال ای آ گ» بر اثر مسدود شدن راه آهن منتهی به نیروگاه خود گفت: مساله اشغال خط آهن، کار تامین زغال سنگ مورد نیاز برای نیروگاه ما را با وقفه روبرو کرده است. سوختن زغال سنگ، دی اکسید کربن آزاد می کند که گاز اصلی گلخانه موثر در گرم شدن کره زمین است. دولت آلمان در نظر دارد تا سال 2038 میلادی به استفاده از زغال سنگ پایان دهد و تصمیم دارد چهل میلیارد یورو در زمینه کمک به مناطق متاثر از معادن زغال سنگ کمک کند.

عناوین برگزیده