تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۷۱۱۹۹
بهادری با اشاره به دستور العمل جدید شورای عالی هواپیمایی:

خریداری هواپیماهای با عمر بالا به هیچ وجه منطقی نیست

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خریداری هواپیماها با عمر بالا به هیچ وجه منطقی نبوده و صرفه اقتصادی ندارد.
خریداری هواپیماهای با عمر بالا به هیچ وجه منطقی نیست

به گزارش می متالز، هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به دستور العمل جدید شورای عالی هواپیمایی درباره امکان فعالیت هواپیماهای با سن ساخت 21 سال، گفت: بر اساس مصوبه پیشین این شورا، هواپیماهای تا سن 15 سال، مجاز به فعالیت و پرواز در ایرلاین ها بودند، حال طبق مصوبه جدید، هواپیماهای تا سن 21 سال مجاز به فعالیت هستند.

خریداری هواپیماهای با عمر بالا به هیچ وجه منطقی نیست

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعالیت هواپیماهای با سن 21 سال بستگی به شرایط تملکی آن دارد، یعنی آنکه خریداری هواپیماهای با عمر بالا به هیچ وجه منطقی نبوده و صرفه اقتصادی ندارد، زیرا اگر هواپیمایی با سن 21 سال خریداری شود، این هواپیما در نهایت بیش از 5 سال توان فعالیت نخواهد داشت و عملا سرمایه های موجود ایرلاین اتلاف می شود.

وی گفت: به نظر من در شرایط کنونی برای تأمین هواپیماهای مورد نیاز ایرلاین ها، بهترین راه کار اجاره هواپیما است، البته در این حوزه، می توان هواپیماها تا سن 21 سال را نیز اجاره کرد.

میانگین عمر هواپیما در ناوگان هوایی کشورمان حدود 24 است

بهادری ادامه داد: بر اساس آمارها میانگین عمر هواپیما در ناوگان هوایی کشورمان حدود 24 است، حال در ایرلاین های دیگر، میانگین عمر هواپیما، 9تا حدود 20سال است، البته در شرایط کنونی وضعیت ناوگان حمل و نقل هوایی کشورمان نسبت به گذشته بسیار قابل قبول است.

تأمین سلامت و جان مسافران اولویت اصلی در خرید هواپیما

وی تصریح کرد: قطعا تأمین سلامت و جان مردم و مسافران اولویت اصلی ایرلاین ها باید باشد، حال اگر با تأمین هواپیماهایی با عمر بالا این مساله به خطر می افتد، سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی باید به این مساله ورود کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی باید تمام تلاش خود را برای خرید هواپیماهای دست دوم با عمر پایین انجام دهد، در آن زمان میانگین عمر ناوگان هوایی کشور پایین خواهد آمد.

عناوین برگزیده