تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۷۱۲۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شاخص بورس تهران در کانال ۳۲۷ هزار واحدی:

تخته گاز بورس زیر پل حافظ

می متالز - شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۵۰۹۶ واحدی عدد ۳۲۷ هزار و ۶۲۴ واحد را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۱۰۱ هزار و ۶۲ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۳۵ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۷۶ هزار واحد را نمایش داد. امروز آیفکس نیز از ۴۲۲۸ را ثبت کرد.
تخته گاز بورس زیر پل حافظ

به گزارش می متالز، امروز با دست به دست شدن ۳ میلیارد و ۶۹۲ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۵۱۸ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۲۰۳۳ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای "فولاد، "فملی" و "رمپنا" به ترتیب با ۷۰۸، ۵۹۹ و ۳۹۴ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای "شخارک"، "همراه" و "پارس" به ترتیب با ۱۳۶، ۷۴ و ۳۴ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز "وتجارت"، "وبملت" و "فاراک"  پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، فلزات اساسی برترین گروه صنعت بود و  دارو و خودرو به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

شاخص بورس تهران در حالی ابتدای هفته را با رشد ۵۰۰۰ هزار واحدی آغاز کرد که به گفته بسیاری از کارشناسان روند صعودی آن تا پایان سال ادامه دارد. تدپیکس امروز به رکورد تاریخی دیگری دست یافت و به کانال ۳۲۷ هزار واحدی صعود کرد. گفته می شود سیگنالی‌های جهانی قیمت نفت و فلزات اساسی و همچنین تغییرات نرخ ارز از محرک‌های اصلی افزایش تقاضا در بورس تهران و فرابورس به شمار می‌روند.

 

عناوین برگزیده