تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۵
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۷۱۳۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آقاپور با اشاره به ریسک بالای سرمایه گذاری در بازار ارز:

نوسان ارز در اواخر سال میلادی طبیعی است

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: نزدیکی به سال میلادی ۲۰۲۰ و فرارسیدن ژانویه موجب مازاد تقاضا در بازار شده که رشد تقاضا با توجه به عرضه ثابت، قیمت را افزایش می دهد.
نوسان ارز در اواخر سال میلادی طبیعی است

به گزارش می متالز، معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره افزایش نرخ دلار و قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر، گفت: در شرایط فعلی عوامل متعددی موجب افزایش نرخ ارز شده است؛ نزدیکی به سال میلادی 2020 و فرارسیدن ژانویه موجب مازاد تقاضا در بازار شده که رشد تقاضا با توجه به عرضه ثابت، قیمت را افزایش می دهد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: اغتشاشات هفته‌های اخیر موجب ترس در جامعه و سایه بر سرمایه گذاری و افزایش تقاضا و رشد نرخ ارز شد.

وی افزایش 300 درصدی قیمت بنزین را یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر نرخ ارز دانست و اظهار کرد: براساس آمارهای غیررسمی قیمت کالاها و خدمات در اثر گران شدن بنزین بین 15 تا 25 درصد افزایش پیدا می‌کند که اگر ارز را به مثابه کالایی در نظر بگیریم این افزایش قیمت برای ارز نیز ایجاد می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره سرمایه گذاری مردم بر بازار ارز، اضافه کرد: از آنجایی که نمی‌توان نسبت به بازار پیش بینی دقیقی داشت، مردم نباید سرمایه های خُرد را در بازار ارز سرمایه‌گذاری کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همان گونه که نرخ دلار براساس تورم افزایش پیدا می‌کند، سایر کالاها نیز رشد خواهند داشت و مردم می توانند به جای خرید دلار در بورس سرمایه گذاری کنند، ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز بالاتر از سایر از بازارها است بنابراین  بهتر است مردم وارد این بازار نشوند.

عناوین برگزیده