تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۷۱۳۶۱

کتاب تاریخ شفاهی شرکت متروی تهران تدوین شد

می متالز - مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) از تدوین «تاریخ شفاهی شرکت متروی تهران» توسط گروهی از متخصصین تاریخ شفاهی به سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین سعید فخرزاده عضو هیات مؤسس انجمن تاریخ شفاهی ایران خبر داد.
کتاب تاریخ شفاهی شرکت متروی تهران تدوین شد

به گزارش می متالز، مهدی خداپرست با اشاره به این که تهیه و تدوین این طرح در مدت زمان ۱۲ ماه با هدف ثبت تاریخ شفاهی شرکت متروی تهران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در این پروژه لایه‌های آماری و اطلاعاتی تاریخ متروی تهران با تکیه بر وقایع، رخدادها و حوادث از تجربه‌های زنده و نیز با تکیه بر گفت و گو با افرادی که در تاسیس و ساخت مترو اثر گذار بوده‌اند، انجام می‌شود.

او با بیان این که مدیران، مهندسین و نیز نیروهای عملیاتی شرکت منابع اصلی جمع‌آوری اطلاعات این کتاب هستند، عنوان کرد: سرپرست تیم مؤلف این کتاب حجت الاسلام و المسلمین سعید فخرزاده عضو هیات مؤسس انجمن تاریخ شفاهی ایران است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان این که تدوین تاریخ شفاهی شرکت مترو در قالب ۳ فاز انجام می‌شود، گفت: فاز اول این طرح شامل جمع‌آوری اطلاعات و اسناد، دسته‌بندی و اولویت‌بندی آنها، فاز دوم انجام مصاحبه‌ها، تحلیل اطلاعات کسب شده و فاز سوم نیز شامل تدوین و آماده‌سازی اطلاعات است. خروجی این طرح در نهایت در قالب یک کتاب منتشر می‌شود.

گفتنی است تهیه و تدوین این کتاب بر اساس ۳ محور اصلی سوابق حمل و نقل ریلی در تهران از زمان قاجار (۱۲۶۴-۱۳۱۳)، روند تدوین طرح جامع شهری برای تهران از دهه ۴۰ تاکنون و نیز مستندات مربوط به ساخت مترو از زمان تاسیس شرکت مترو (حدود نیم قرن گذشته) انجام و متناسب با اطلاعاتی که قابل دریافت باشد، استخراج و نگارش می‌شود.

عناوین برگزیده