تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۴۳۳
کد خبر: ۷۱۳۸۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بررسی عملکرد شرکت ملی صنایع مس؛

درآمد 13 هزار میلیارد تومانی فملی در هشت ماه

می متالز - شرکت ملی صنایع مس ایران در آبان ماه 98 عملکرد مطلوبی را در تولید و فروش محصولات مختلف به ویژه محصولات غیر مسی از خود به نمایش گذاشته و میزان درآمد کسب شده فملی در آبان ماه سال 98 و نیز هشت ماه ابتدایی سال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
درآمد 13 هزار میلیارد تومانی فملی در هشت ماه

به گزارش می متالز، در این گزارش به بررسی عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران در دوره یک ماهه منتهی به 30 آبان ماه سال 98 پرداخته است. نمودار 1 میزان تولید و فروش محصولات مسی شرکت ملی صنایع مس را نشان می‌دهد. بر اساس این نمودار، این شرکت در گروه محصولات مسی در ماه آبان، 101 هزار تن کنسانتره، 20 هزار تن کاتد تولید کرد. میزان تولید کنسانتره 1.5 درصد افت نسبت به ماه گذشته و 7.4 درصد رشد نسبت به ماه مشابه سال گذشته داشت، همچنین میزان تولید کاتد 10.2 درصد افت نسبت به مهر ماه را به ‌ثبت رسانده است. با این وجود، تولید کاتد در مقایسه با آبان ماه سال 97، افت 8.8 درصدی داشت، لازم به ذکر است که شرکت ملی صنایع مس در آبان ماه مفتول تولید نکرده است.

نمودار 1 همچنین نشان می‌دهد که شرکت ملی صنایع مس ایران در آبان ماه دو هزار تن کنسانتره مس فروخته که 95.4 درصد افت را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد. این شرکت با فروش 24 هزار تن کاتد مسی، 77.5 درصد رشد نسبت به مهر ماه و 62.3 درصد رشد نسبت به آبان ماه سال گذشته داشته است. شرکت ملی صنایع مس در آبان ماه 295 تن مفتول فروخت که به ترتیب 63 درصد رشد نسبت به مهر ماه سال جاری و 83.8 درصد افت نسبت به آبان ماه سال گذشته داشته است.

نمودار 2 عملکرد محصولات جانبی شرکت ملی صنایع مس که شامل کنسانتره طلا، نقره و مولیبدنیت می‌شود را بازگو می‌کند. طبق این نمودار در آبان ماه سال 98 میزان تولید کنسانتره طلا و نقره 36 تن و کنسانتره مولیبدنیت 793 تن بوده است. از این میزان تولید، 42 تن کنسانتره طلا و نقره و 544 تن کنسانتره مولیبدنیت به فروش رسیده است.

نمودار 3 میزان تولید و فروش اسید‌سولفوریک شرکت ملی صنایع مس را برای ماه آبان نشان می‌دهد، براساس این نمودار میزان تولید اسید سولفوریک 35 هزار و 999 تن و میزان فروش این محصول 12 هزار و 812 تن بوده است.

طبق نمودار 4، نرخ فروش کنسانتره مولیبدن در ماه مورد بررسی با افت نسبت به مهر ماه همراه بوده است، همچنین نرخ فروش مفتول و کاتد مسی نیز به ترتیب رشد و افت را تجربه کرده است. این محصولات، از جمله پرطرفدارترین محصولات شرکت ملی صنایع مس ایران به‌حساب می‌آیند.

شرکت ملی صنایع مس ایران در آبان ماه سال 98، یک هزار 693 میلیارد تومان درآمد کسب کرده که نسبت به ماه مهر 1.8 درصد افت و همچنین 60 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال 97 داشته است. ضمن اینکه فملی در هشت ماه ابتدایی سال 13 هزار و 300 میلیارد تومان درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 127 درصد افزایش یافت.

عناوین برگزیده