تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۰
بازدید: ۵۰۲
کد خبر: ۷۱۴۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نوبخت مطرح کرد:

جزئیات بودجه سال ۹۹ / حقوق و دستمزد ۱۵ درصد افزایش می‌یابد

می متالز - رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مهم‌ ترین سیاست پیش بینی شده در بودجه ۹۹ افزایش قدرت خرید مردم است، گفت: برای بودجه سال ۹۹ افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد کارمندان و ۶ هزار میلیارد تومانی همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان پیش‌ بینی شده است.
جزئیات بودجه سال ۹۹ / حقوق و دستمزد ۱۵ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش می متالز، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه ستاد بودجه اظهار کرد: پیش بینی‌ها برای بودجه سال ۹۹ افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد کارمندان و ۶ هزار میلیارد تومانی همسان سازی حقوق بازنشستگان است.

وی گفت: دو هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی کردن پرداخت‌های فرهنگیان و همچنین ادامه دادن پرداخت حمایت معیشتی به ۶۰ میلیون نفر در کشور است.

بودجه ۴۸۴ هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ فردا تحویل مجلس می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: فردا رئیس جمهور لایحه بودجه ۴۸۴ هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ را با ۱۹ جلد پیوست تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌کند.

نوبخت در حاشیه جلسه ستاد بودجه افزود: بودجه سال ۹۹ براساس برنامه اصلاح ساختاری بودجه که از سال گذشته در چهار محور و ۹ بسته برنامه و طرح آماده و تهیه شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از ویژگی‌ها و تفاوت بودجه سال ۹۹ خبر داد و گفت: این بودجه با توجه به سه سال تحریم ظالمانه دشمن بر علیه ملت ایران که در حال حاضر هم در حال انجام است تهیه و تنظیم شده و از نظر منابع بودجه ای، مصارف، سیاست‌ها و اهداف آن دقیقاً با توجه به متقضیات کشور است که در برابر تحریم‌های غیر منقطی و اقتصادی در حال مقاومت است‏.

وی در ادامه گفت: در منابع بودجه ۹۹ تلاش کردیم کمترین وابستگی را در طول تاریخ اقتصادی ایران به نفت داشته باشیم و تلاش کردیم از منابع داخلی خودمان استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: به نحوی بودجه را بسته ایم که کل درآمد نفت در هیچ جای از محاسبات بودجه ظاهر نشود.

نوبخت در ادامه گفت: امروز همکاران ما در وزارت نفت با همکاری دیگر دستگاه‌ها به نفع شایسته‌ای می‌توانند حق ملت را بگیرند و در بودجه آن مقداری که از صادرات منابع نفت به دست می‌آید در طرح‌های عمرانی استفاده خواهیم کرد حتی یک ریال هم از صادرات نفت در امور غیر عمرانی مصرف نمی‌شود.

وی افزود: سال آینده ۷۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی استفاده خواهیم کرد و مثل امسال که در استان‌های همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گیلان و شهر‌های میانه و بستان آباد راه آهن افتتاح کردیم در سال ۹۹ هم سعی بر آن داریم تا استان‌های کردستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی را به شبکه سراسری راه آهن وصل کنیم.

نوبخت در خصوص طرح‌های آبرسانی هم گفت: حداقل ۳۰ طرح آبرسانی از سد‌های بزرگ به روستا‌ها را افتتاح خواهیم کرد. نوبخت در پایان گفت: بودجه ۹۹ رشدی بیش از ۵ درصد نسبت به بودجه سال قبل از خود دارد.

عناوین برگزیده