تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۵۷
بازدید: ۴۴۶
کد خبر: ۷۱۴۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد خبر داد:

آهنگ توسعه در محرومترین نقطه استان یزد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: کارخانه سرب و روی تاجکوئیه سبزدشت بافق با ظرفیت خوراک روزانه ۱۰۰هزار تن و با اشتغال زایی ۳۵۰نفر تا بهمن ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.
آهنگ توسعه در محرومترین نقطه استان یزد

به گزارش می متالز، محمد رضا علمدار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در حاشیه بازدید از کارخانه سرب و روی تاجکوئیه سبزدشت بافق، گفت: با ورود بخش خصوصی خوشنام، کارخانه سرب و روی تاجکوئیه با ظرفیت ۱۰۰هزار تن خوراک روزانه با پیشرفت فیزیکی ۹۷درصد در حال احداث است.

او افزود: در این کارخانه پیش بینی شده بازیافت حداکثری آب صورت گیرد و با توجه به اینکه آبگیری کامل از باطله‌ها انجام می‌شود مشکلی برای محیط زیست از نظر پساب‌های صنعتی و معدنی ایجاد نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ظرفیت خوراک این کارخانه را ۱۰۰هزار تن بیان کرد و افزود: این سیستم کنسانتره گیری تا ۲۰روز آینده وارد مدار می‌شود و تا بهمن ماه به بهره برداری کامل می‌رسد.

علمدار همچنین به ذخیره معدن تاجکوئیه اشاره کرد و گفت: ذخیره کنونی این معدن با عیار سرب ۲و۹دهم و عیار روی ۶ونیم درصد ۱۶۰هزار تن است و با اکتشافات جدید این میزان افزایش می‌یابد.

او سرمایه گذاری کنونی انجام شده را ۸۵میلیارد تومان بیان کرد و افزود: در حال حاضر ۳۰۰نفر مشغول به کار هستند و در آینده این میزان به بیش از یکهزار نفر افزایش می‌یابد.

فرآوری مواد معدنی نقاط قوت برای توسعه و پیشرفت بافق

محمد علی طالبی استاندار یزد نیز این معدن و صنایع فرآوری مواد معدنی اطراف آن را یکی از نقاط قوت برای توسعه و پیشرفت بافق به ویژه منطقه سبزدشت عنوان کرد و گفت: امیدوارم با مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی که از سوی بخش خصوصی در این منطقه انجام شده شاهد سرمایه گذاری در بخش صنعتی باشیم.

به منظور رصد وضع موجود در کارخانه و معدن سرب و روی تاجکوییه سبزدشت بافق، صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، طالبی استاندار یزد، زاده رحمانی فرماندار بافق و جمعی از مسوولان از این منطقه بازدید کردند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده