تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۹
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۷۱۵۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

مسیر "بورس" باید جایگزین "بانک" شود

می متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در تلاش هستیم بخش زیادی از نیاز‌های اقتصادی شرکت‌ها را از طریق بازار سرمایه بتوانیم تامین کنیم و این جزو سیاست‌های کلی ما در مجلس و کمیسیون است.
مسیر "بورس" باید جایگزین "بانک" شود

به گزارش می متالز، الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اقتصاد ایران مانند برخی از کشور‌های انگشت‌شمار دنیا، بانک محور بوده و تمام نیاز‌های مالی افراد جامعه و بنگاه‌های تولیدی از طریق بانک‌ها پاسخ داده می‌شود که این نوع تامین‌مالی، فشار مضاعفی بر پیکره بانک‌ها وارد می‌سازد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی درصدد آن بوده که با خلق ظرفیت‌های متنوع و امکانات گوناگون برای بورس، تامین‌ مالی بنگاه‌های اقتصادی را به سمت و سوی بازار سرمایه سوق دهیم.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با اشاره به مزایای بازار سرمایه به نسبت دیگر بازارها، افزود: بورس با ماهیت شفافیت گام در عرصه تامین‌ مالی بنگاه‌ها گذاشته و همین نکته، برتری محسوسی را به نسبت دیگر ابزارهای تامین مالی به این بازار داده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: شرکت‌های متقاضی برای ورود به بورس نیازمند ایجاد مسیری آسان به این بازار بوده و باید راه‌های متنوعی را برای این شرکت‌ها هموار ساخت تا نیاز مالی بنگاه‌ها از طریق بازار سرمایه تامین شود که این مُهم جزو سیاست‌های کلی  کمیسیون اقتصادی و تمامی نمایندگان مجلس است.

حضرتی در پایان افزود: با مدیران بازار بورس مذاکراتی انجام شده تا ظرفیت‌های تامین مالی بازار با رشد همراه شود و شرکت‌های نیازمند جذب نقدینگی، مسیر بورس را جایگزین بانک‌ها کنند.

عناوین برگزیده