تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۲۲۶۰
کد خبر: ۷۱۵۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حرکت صندوق‌های سرمایه گذاری پشت شاخص؛

کدام صندوق‌ها بیشترین بازدهی را کسب کرده‌اند

می متالز - اگر در تمام صندوق‌های سرمایه گذاری مشارکت می‌کردید، طی یک سال اخیر ۵۷ درصد بر ارزش دارایی شما افزوده می‌شد که در این بین، صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام بیشترین بازدهی را بدست آوردند.
کدام صندوق‌ها بیشترین بازدهی را کسب کرده‌اند

به گزارش می متالز، ورود به بازار سرمایه برای افرادی که آشنایی چندانی با آن ندارند همواره با ریسک بالایی همراه بوده و در شرایط کنونی اقتصادی که شاهد افزایش شدید تورم هستیم، انتخاب صندوق سرمایه‌گذاری مناسب که از طریق آن بتوان ارزش دارایی‌ها را در برابر تورم حفظ کرد، اهمیت بسزایی پیدا کرده است.

یکی از مهم‌ترین مزایای صندوق‌های سرمایه گذاری، بازدهی مناسبی بوده که به موجب مدیریت حرفه‌ای و تنوع بخشی، این صندوق‌ها توانسته‌اند که عاید سرمایه‌گذاران خود کنند.

بر اساس آخرین اطلاعات موجود، تمام صندوق‌های سرمایه‌گذاری در یک ماه اخیر بازدهی ۴.۸ درصدی را به ثبت رسانده‌اند و در بازه سالانه ۵۷ درصد بازدهی داشته‌اند؛ به عبارت بهتر، اگر در تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشارکت می‌کردید، طی یک سال اخیر ۵۷ درصد بر ارزش دارایی شما افزوده می‌شد.

در این میان، صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط بازدهی ۴.۲درصدی داشتند و در رتبه بعدی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام بازدهی ۳.۳ درصد کسب بازدهی کردند؛ میانگین بازدهی ماهانه صندوق‌های با درآمد ثابت ۱.۸درصد است.

به طور کلی، در یک سال گذشته، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام بیشترین بازدهی را بدست آوردند و بیش از ۱۰۱درصد شیرین کام شدند که حرکتی مطابق با شاخص کل بورس را نشان می‌دهد. میانگین بازدهی سال صندوق‌های مختلط ۶۳درصد و با درآمد ثابت ۲۳درصد بود.

بر پایه این گزارش، در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، صندوق مشترک آگاه بیشترین ارزش خالص هر واحد سرمایه‌گذاری (NAV) را دارا است.

در بازه زمانی ماهانه، صندوق مشترک رشد سامان نزدیک به ۱۹ درصد بازدهی کسب کرد و رتبه اول را از این حیث کسب کرد. صندوق‌های ارزش کاوان آینده و سهم آشنا در این بازه زمانی رتبه‌های دوم و سوم را بدست آوردند.

در میان صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام، ارزش کاوان آینده با ثبت بازدهی ۳۰ درصدی در ۳ ماه اخیر، بهترین عملکرد را به نمایش گذاشت. صندوق‌های کارگزاری پارسیان و مشترک رشد سامان با ثبت بازدهی ۲۲ درصدی، در جایگاه‌های بعدی ایستادند.

در نگاه ۶ ماهه، ۶۴ درصد بازدهی عاید صندوق ارزش کاوان آینده شد و سهم آشنا و مشترک بورسیران با کسب ۵۷ درصد به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به نام خود ثبت کردند.

سرمایه‌گذاری در سهام برای صندوق مشترک بورسیران بازدهی بسیار مطلوب ۱۸۳درصدی در بازه زمانی یک ساله داشت و رتبه دوم از آن ارزش کاوان آینده شد و صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه رفاه در این مدت در جایگاه سوم ایستاد.

اگر از ابتدای فعالیت صندوق‌ها نگاهی به بازدهی آن‌ها داشته باشیم، صندوق مشترک آگاه بالغ بر ۸۷۳۶ درصد بازدهی عاید صاحبان خود کرد و از این حیث در رتبه اول قرار گرفته است.

صندوق‌های مشترک کارگزاری بانک ملی ایران و مشترک بورسیران در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند.

 

عناوین برگزیده