تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۷۱۵۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رسوب ۶۰ هزار تن برنج خارجی در گمرک / آغاز ثبت سفارش واردات برنج از امروز

می متالز - دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران از آغاز ثبت سفارش واردات برنج از امروز خبر داد و گفت: نیاز به واردات ۵۰۰ هزارتن برنج برای تامین بازار شب عید داریم.
رسوب ۶۰ هزار تن برنج خارجی در گمرک / آغاز ثبت سفارش واردات برنج از امروز

به گزارش می متالز، مسیح کشاورز، دبیر اجرایی انجمن وارد کنندگان برنج ایران، با بیان اینکه به دلیل مشکلات ارزی همچنان یک سوم برنج‌های وارداتی در گمرک رسوب کرده است، اظهار کرد: میزان برنج‌ وارداتی که به دلیل عدم تخصیص ارز در گمرک مانده بود ۱۸۰ هزار تن بود که همچنان ۶۰ هزار تن معادل یک سوم آن در گمرک رسوب کرده است.

وی ادامه داد: از ابتدای ماه‌جاری مجوز ثبت سفارش واردات برنج صادر شد، اما به دلیل رسوب برنج‌های وارداتی در گمرک تا روز گذشته ثبت سفارش انجام نگرفت.

کشاورز از آغاز ثبت سفارش واردات برنج از امروز خبر داد و گفت: شب گذشته با مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسه مشترک برگزار شد که بر اساس آن از امروز ثبت سفارش واردات برنج آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: تا همین لحظه نیز تاخیر ۲ تا ۳ ماهه در ثبت سفارش واردات داشته‌ایم و تمام تلاشمان این است که تا شب عید نیاز بازار را تامین کنیم.

دبیر اجرایی انجمن وارد کنندگان برنج ایران میزان نیاز برای تامین بازار شب عید و جلوگیری از نوسان قیمت را ۵۰۰ هزار تن عنوان کرد.

کشاورز همچنین از قول دستگاه‌های مربوطه برای تامین و تخصیص به موقع ارز برای واردات برنج خبر داد.

عناوین برگزیده