تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۷۱۵۷۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

بی‌نیازی کشور از واردات ورق‌های خاص

می متالز - مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: بخشی از فولادهای خاص از جمله ورق‌ رویه‌ خودروها و همچنین برخی محصولات مورد نیاز در صنایع لوازم خانگی از خارج از کشور وارد می‌شود که با احداث خط نورد گرم شماره 2 فولاد مبارکه کشور از واردات این نوع ورق‌ها بی‌نیاز خواهیم شد.
بی‌نیازی کشور از واردات ورق‌های خاص

به گزارش می متالز، حمیدرضا عظیمیان خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه بسیاری از گریدهای مورد نیاز صنایع نفت و گاز که بسیار خاص هستند را تامین می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: با تولید فولادهای خاص سالانه از خروج مبلغ قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری خواهد شد در کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط‌زیست نیز موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: در 9 ماه گذشته با اکثر کشورهای سازنده این فناوری مذاکره و مکاتبه شده است و نهایتا در این میان با کشور چین در حال مذاکره و انجام تشریفات قانونی هستیم.
وی در تشریح هزینه‌‌های اجرای این طرح تصریح کرد: این پروژه با هزینه 8 هزار میلیارد تومان ظرف مدت 3 سال و با اتکا به توان داخلی و ایجاد صدها کارگاه در کشور وارد فاز عملیات اجرایی و پس از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی خاطرنشان  کرد: بنا بر توافقات اولیه با شرکت طرف قرارداد خارجی مقرر شده است که در جریان ساخت پروژه، انتقال دانش فنی نیز صورت گیرد.این در حالی است که 54 درصد فعالیت‌ها به دست توانمند کارشناسان و متخصصین داخلی کشور انجام می‌پذیرد ولی تمام مسئولیت طراحی و اجرا به عهده طرف خارجی خواهد
بود.
وی با تاکید بر این که اجرای این پروژه بخش قابل توجهی از نیاز کشور به ورق‌های فولادی خاص را تامین خواهد کرد یادآور شد: تمام هزینه‌های اجرای این پروژه را فولاد مبارکه تقبل کرده است و با طرف خارجی توافق کرده‌ایم که بخشی از هزینه‌های اجرا از محل تحویل محصول تولیدی فولاد مبارکه در نظر گرفته شود.

منبع: کیهان
عناوین برگزیده