تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۳
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۷۱۵۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برتری قریب الوقوع انرژی های تجدید پذیر به زغال سنگ

می متالز - زغال سنگ ده ها سال سنگ بنایِ صنعت برق بود، اما ترکیبی از نگرانی های زیست محیطی، فرسوده شدن کارخانه ها و رقابت ها منجر به کاهش شدید مصرف زغال سنگ در آمریکا شده است.
برتری قریب الوقوع انرژی های تجدید پذیر به زغال سنگ

به گزارش می متالز، به زودی انرژی خورشیدی، بادی و آبی بر زغال سنگ برتری می یابند.

به گزارش cnn، شبکه برق آمریکا در دراز مدت توسط زغال سنگ تأمین میشد، اما این انرژی به زودی توسط انرژی های تجدید پذیر سقوط خواهد کرد.

انرژی خورشیدی و بادی به حدی در حال رشد است که آمریکا برای اولین بار در سال 2021 انرژی تجدید پذیر بیشتری نسبت به زغال سنگ را به دست می آورد.

زغال سنگ ده ها سال سنگ بنایِ صنعت برق بود، اما ترکیبی از نگرانی های زیست محیطی، فرسوده شدن کارخانه ها و رقابت ها منجر به کاهش شدید مصرف زغال سنگ در آمریکا شده است.

زغال سنگ بین سال های 2000 تا 2010 تقریبا نیمی از تولید نیروی برق آمریکا را تأمین می کرد. اما استفاده از آن به دلیل فراوانی گاز طبیعیِ ارزان در اواخر دهه گذشته به شدت افت کرد.

طبق اطلاعات اداره برق آمریکا، زغال سنگ در سال 2016 توسط گاز طبیعی کنار گذاشته شد.

نقش کاهش زغال سنگ در قدرت آمریکا

پیش بینی می شود که تقاضای بخش برق برای زغال سنگ از سال 1978 تاکنون در سال 2020 به پایین ترین سطح کاهش یابد.

حلقه بازخورد منفی

علیرغم وعده دونالد ترامپ مبنی بر حفظ زغال سنگ، روند نزولی این صنعت همچنان ادامه دارد. این امر بر ورشکستگی ماه گذشته "مورای انرژی" بزرگترین شرکت خصوصی استخراج زغال سنگ آمریکا تأکید کرد.

شرکت های برق آمریکا به سرعت در حال کنار گذاشتن کارخانه های زغال سنگ و تعویض آنها با مزارع بادی و خورشیدی هستند. شرکت های خدمات انرژی مانند؛ PSEG (PEG) و Xcel Energy (XEL) که مدتها بر زغال سنگ متکی بودند، اکنون متعهد به تولید برقِ بدون کربن شده اند.

هفته گذشته ایستگاه تولید برق ناواجو بزرگترین نیروگاه با سوخت زغال سنگ در غرب به طور دائم بسته شد.

ایستگاه تولید ناجا، بزرگترین نیروگاه ذغال سنگ در غرب ، هفته گذشته به طور دائم تعطیل شد. این تعطیلی به این معنا است که اکنون برق جنوبِ نوادا عاری از زغال سنگ است.

انتظار می رود که نیروگاه های برق آمریکا در سال آینده از زغال سنگ کمتری استفاده کنند. این امر، سهام بازار زغال سنگ را نسبت به کاهش 28 درصدی در سال 2018، 22 درصد کاهش می دهد. کاهش سهام بازار منجر به کسب سود کمتر کارخانه های زغال سنگ می شود.

تگزاس مدت ها رتبه اول در استفاده از زغال سنگ را داشت. طی نیمه اول سال جاری (2019)، انرژی باد برای اولین بار در تاریخ تگزاس از زغال سنگ پیشی گرفت.

منتقدان انرژی های تجدید پذیر بر این باورند که خورشید همیشه نمی تابد و باد همیشه نمی وزد. به همین دلیل باید توجه بیشتری به اهمیت سیستم های ذخیره انرژی که انرژی های تجدید پذیر را نگه می دارد، شود.

منبع: تیتر 1
عناوین برگزیده