تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۷۱۵۹۲
وزیر راه و شهرسازی خبر داد:‏

تلاش برای افتتاح راه آهن تبریز - میانه تا پایان سال آینده

می متالز - وزیر راه و شهرسازی از تلاش دولت برای افتتاح راه آهن تبریز- میانه تا پایان سال آینده خبر داد.‏
تلاش برای افتتاح راه آهن تبریز - میانه تا پایان سال آینده

به گزارش می متالز، محمد اسلامی عصر چهارشنبه در جریان سفر یک روزه رئیس جمهور و  اعضای هیات دولت با دستور رئیس جمهور برخی پروژه های مهم حوزه راه و شهرسازی را در شهرستان های این استان افتتاح کرد.

وی در آیین افتتاح این پروژه ها گفت: اولین پروژه ای که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت، مربوط به خط راه آهن میانه به تبریز می شود که بهره برداری کامل از آن، ۱۱۴ کیلومتر مسیر ریلی تبریز به تهران را کوتاه و زمان سفر را پنج و نیم ساعت کاهش می دهد که می تواند به گشایشی برای امور مردم تبدیل شود.

اسلامی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری در این مسیر به نرخ روز، پنج هزار میلیارد تومان است که امیدواریم در اسرع وقت این خطوط را به ایستگاه خاوران متصل کنیم تا در سال آینده راه آهن تبریز – میانه به طور کامل به بهره برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از بهره برداری قطعه چهارم آزاد راه ارومیه - تبریز به طول ۳۱ کیلومتر خبر داد.

وی افزود: پروژه سوم مربوط به احداث باند دوم اهر - تبریز است که جاده پرترافیکی محسوب می شود که با ۳۶ کیلومتر افتتاح شده امروز، در مجموع ۸۰ کیلومتر از این بزرگراه قابل استفاده خواهد بود که در صورت مساعد بودن هوا، ۸.۵ کیلومتر آن نیز حداکثر تا تابستان بهره برداری شده و ۳.۵ کیلومتر دیگر از راه نیز تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

 اسلامی تقاطع غیرهم سطح شهر بناب و احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی به طول ۲۴۰ کیلومتر را از دیگر طرح های افتتاح شده امروز دانست.

عناوین برگزیده