تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۷۱۶۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو پیشین هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان:

افزایش هزینه های سوخت به تولید آسیب می زند

می متالز - نوسانات ارزی، تحریم ها و نبود پرداخت یارانه تولید آنچنان بلایی بر سر تولید و صنعت کشور آورد که اصلاح آن به این آسانی ها نیست و نتیجه ای جز تعطیلی گاه و بیگاه کارخانه های تولیدی و دچار شدن به وضعیت رکود تورمی نداشته است.
افزایش هزینه های سوخت به تولید آسیب می زند

به گزارش می متالز، جعفر ذره بینی با بیان این مطلب افزود: قرار بود بخشی از یارانه ها به صنایع تعلق گیرد که در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و باعث شد که صنایع در شرایط اقتصادی امروز با مشکلات متعددی روبرو شوند که به تعدیل نیرو و تعطیلی بسیاری از کارخانجات انجامید.

به گفته وی بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی باید ۳۰ درصد یارانه ها به صنعت داده می شد، اما در عمل این موضوع رخ نداد و با توجه به اینکه قیمت حامل های انرژی رابطه مستقیمی با تولید دارد تاثیر زیادی بر روی هزینه ها گذاشته است.

عضو پیشین هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و کارآفرین و بنیان‌گذار صنایع نساجی ماهوت با تاکید بر اینکه این ضعف دولت است که نتوانسته به این قانون و مصوبه مجلس را عمل کند، ولی اگر دولت مصمم به پرداخت یارانه صنعت باشد، مسلما وضع صنعت به این شکل نخواهد بود و امید است با حضور شرکتهای بزرگ و دارای تکنولوژی، صنعت کشور با بروز کردن تکنولوژی و خطوط تولید خود بتوانند با شرایط اقتصادی کشور خود را تطبیق دهند، اظهار داشت: بسیاری از واحدهای صنعتی و از جمله نساجی اکنون با انبوهی از نیروهای انسانی روبرو هستند که بیکار شده اند و در رکود به سر می برند.

وی ادامه داد: فرسودگی ماشین آلات و به روز نشدن آنها و توام شدن با چاشنی تحریم ها باعث شده که با مشکلات زیادی روبرو شویم. به گفته او کلید حل مشکلات تنها بازتولید است و تنها به این شکل است که مشکلات صنعت رفع خواهد شد.

عناوین برگزیده