تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۷۱۶۰۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ویژگی فایل‌های رسوبی در بازار مسکن

می متالز - عمده آپارتمان‌های موجود نزد بنگاه‌ها که برای فروش عرضه شده‌اند، دو ویژگی مشترک دارند که یکی به سن بنای آنها و دیگری به امکانات آن ها بازمی‌گردد.
ویژگی فایل‌های رسوبی در بازار مسکن

به گزارش می متالز، در بازار مسکن کنونی فروشنده‌های واقعی بسیاری وجود دارند که مدت‌هاست انگیزه فروش خود در این بازار راکد را حفظ کرده و فایل خود را نزد بنگاه‌ها باقی گذاشته‌اند؛ هر چند به اذغان گروهی از واسطه‌های ملکی، بازدیدکنندگان از برخی از این آپارتمان‌ها به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، اما از آنجا که قصد فروش مالکان این املاک جدی است، فایل مربوطه هفته‌ها و بعضا ماه‌هاست که نزد بنگاه‌ها رسوب کرده است.

 بررسی فایل‌های رسوبی نزد بنگاه‌های ملکی نشان می‌دهد عمده این فایل‌ها در زمره آپارتمان‌های با سن بنای بیش از ۱۵ سال هستند. ویژگی مشترک دوم آنها نیز کمبود یکی از ضروری‌ترین امکانات ساختمان یعنی «آسانسور» است. به اذعان فعالان بازار مسکن، مادامی که توقف حاشیه‌ای در معابر رایگان است، مشکل کمبود پارکینگ برای عمده خریداران مصرفی مسکن آن‌قدر اهمیت ندارد که تنها به این دلیل قید خرید یک واحد آپارتمان را بزنند. اما کمبود آسانسور در فایل‌های رسوبی سبب شده بسیاری از جست‌وجوگران بازار حتی حاضر به یک نوبت بازدید از آپارتمان مذکور نباشند؛ چراکه آن را مناسب سکونت ارزیابی نمی‌کنند.  از آنجا که مدتی است خریداران سرمایه‌ای هم که یکی از مشتریان آپارتمان‌های بدون امکانات و طبعا قیمت‌مناسب هستند، بازار را ترک کرده‌اند، عملا تقاضای آپارتمان‌های قدیمی‌ساز بدون آسانسور به صفر نزدیک شده است.

عناوین برگزیده