تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۷۱۶۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ربیعی:

80 درصد دستگاه‌های دولتی دریافتی مدیران خود را در سامانه حقوق و مزایا ثبت کرده‌اند

می متالز - سخنگوی دولت گفت: حدود80 درصد دستگاه‌های دولتی دریافتی مدیران خود را در سامانه حقوق و مزایا ثبت کرده‌اند و مابقی دستگاه‌ها نیز در حال بارگذاری اطلاعات هستند.
80 درصد دستگاه‌های دولتی دریافتی مدیران خود را در سامانه حقوق و مزایا ثبت کرده‌اند

به گزارش می متالز، علی ربیعی سخنگوی دولت روز گذشته در جلسه مطبوعاتی خود با خبرنگاران در حاشیه نشست هیات‌دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار درباره تذکر یکی از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور درباره عدم ثبت دریافتی مدیران دولتی در سامانه حقوق و مزایا گفت: بر اساس اطلاعاتی که من از دو هفته قبل دارم حدود 80 درصد دستگاه‌های دولتی دریافتی مدیران را در سامانه حقوق و مزایا ثبت کرده‌اند.
وی افزود: برخی نهادهای عمومی‌ و برخی نهادهای دولتی هنوز در این زمینه اقدام نکرده‌اند که به گفته آقای جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی ‌مابقی دستگاه‌های دولتی نیز در حال بارگزاری اطلاعات مدیران خود هستند.
ربیعی با‌ اشاره به اجرای طرح کمک مالی - معیشتی به خانوارهای نیازمند، اظهار کرد: در نمودار توزیع کمک مالی- معیشتی کاملاً قابل مشاهده است که 82/1 درصد خانوارها در سیستان و بلوچستان، 79/2 درصد در خراسان شمالی، 78/4 درصد در خراسان جنوبی، ۷۸ درصد در گلستان و 77/7 درصد در لرستان یارانه را دریافت کردند.
ربیعی افزود: 57/2 درصد خانوارها در استان تهران کمک مالی معیشتی را دریافت کردند. به‌طور طبیعی نیمی ‌از ساکنان استان تهران در این طرح قرار نگرفتند؛ ولی همان‌گونه که روز اول اعلام شد، تفاوتش با روش‌های قبل در این بود که ما بتوانیم عادلانه نسبت به افراد یارانه را توزیع کنیم، گران‌فروشی‌هایی شده.

ولی باید نظارت بیشتری داشته باشیم

ربیعی در پاسخ به سؤالی در رابطه با افزایش قیمت برخی از کالاها در پی گران شدن بنزین و اقدامات دولت برای مقابله با آن، با بیان اینکه در لوازم خانگی ۱۱ تا ۱۳ درصد افزایش تولید داشته‌ایم و قیمت‌ها افزایشی نداشته‌اند اما در این کالاها گران فروشی داریم، گفت: سامانه ۱۲۴ راهی برای مقابله با این گران‌فروشی است. اعلام کرده‌ایم در کالاهای دولتی افزایش قیمت نخواهیم داشت. هزینه‌های تاکسی‌های اینترنتی یا آژانس‌ها کنترل شده است، اما در حمل ‌و نقل خصوصی افزایش انجام شده است.
وی افزود: در حمل ‌و نقل کالاهای کشاورزی نیز افزایش قیمت وجود داشته و برای همین سهمیه‌ ویژه‌ای برای وانت‌بارها که در این زمینه فعالیت می‌کنند در نظر گرفته شده است. گران‌فروشی و سوءاستفاده‌ها وجود دارد بنابراین باید دولت جدی‌تر عمل کند. در دولت تأکید شده است که باید کنترل بیشتری انجام و با متخلفان برخورد شود.

اغلب دانشجویان بازداشتی آزاد شدند

منصور غلامی ‌وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در حاشیه جلسه روز گذشته هیات‌دولت درباره وضعیت دانشجویان بازداشتی گفت: با توجه به اینکه این دانشجویان خارج از دانشگاه بازداشت شده‌اند و اغلب آنان آزاد شده‌اند، امیدواریم تخلف سنگینی مرتکب نشده باشند. در صورت لزوم حتما دیداری با رئیس قوه قضائیه ‌ترتیب می‌دهیم.

ریالی از درآمد سهمیه‌بندی بنزین صرف بودجه عمومی ‌نمی‌شود

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت هم در پاسخ به پرسشی درباره معیارهای حذف افراد از دریافت بسته حمایتی معیشتی دولت یا تأکید بر اینکه کلمه حذف در این موضوع صدق نمی‌کند، اظهار کرد: این طرح بر مبنای آزمون وسع با گرایش به افراد با درآمد کم، پایین و متوسط اجرایی شد .در این طرح پرداخت‌ها در ۳ نوبت قریب به ۶۰ میلیون نفر صورت گرفت.
وزیر کار خاطرنشان کرد: یارانه‌ها و کمک‌های معیشتی ارتباطی به هم ندارد. البته تمکن مالی در هر دو موضوع مورد توجه دولت است و برخی معیارها مشابه است ولی اینکه با ثبت‌نام کمک‌های معیشتی یارانه‌ها قطع شود چنین نیست.
وی در ادامه در پاسخ به برخی تناقض‌ها درباره پرداخت کمک‌های معیشتی نیز بیان کرد: نزدیک به ۶۰ میلیون نفر کمک دریافت کرده‌اند و ‌تردیدی در آن نیست. در اینکه دولت حتی یک ریال از افزایش بنزین را در بودجه عمومی مصرف نمی‌کند نیز ‌تردیدی وجود ندارد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین نیروگاه بادی

در سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو هم در حاشیه جلسه هیات‌دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عصر چهارشنبه به مناسبت سفر رئیس‌جمهور به استان آذربایجان شرقی،‌ بزرگ‌ترین نیروگاه تاسیس شده بادی به ظرفیت 20 توربین دو و نیم مگابایتی در شهرستان میانه به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: برای این نیروگاه به ارزش 960 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و عمدتاً ساخت داخل ایران است یعنی برای ساخت آن از ظرفیت داخلی کشور بهره‌مند شده‌ایم.
اردکانیان اظهار داشت:‌ امروز خوشبختانه بعد از مصوبه شورای عالی اداری که دو ماه پیش توسط رئیس جمهور، اعلام شد مبنی بر یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری در جهت سرعت دادن به آبرسانی به روستاها و استفاده بهتر از همه امکانات موجود، منابع انسانی،‌ ظرفیت‌های تخصصی و منابع مالی؛ امروز هیات وزیران بنا به ضرورت می‌بایست مصوبه‌ای می‌داشت که به تصویب هیات‌دولت رسید.

عناوین برگزیده