تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۵۹۲
کد خبر: ۷۱۶۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اسماعیلی می‌آید، سرقینی می‌رود/ رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور جایگزین معاون معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت می‌شود

می متالز - شنیده‌ها حاکی از این است، داریوش اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن بزودی جایگزین جعفر سرقینی معاون معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت خواهد شد.
اسماعیلی می‌آید، سرقینی می‌رود/ رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور جایگزین معاون معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت می‌شود

به گزارش می متالز، شنیده‌ها حاکی از این است، داریوش اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن بزودی جایگزین جعفر سرقینی معاون معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت خواهد شد.

معاون معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت

شنیده‌ها حاکی از این است که بزودی داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه، سروستان، کوار در ادوار نهم و دهم مجلس شورای اسلامی که حدود ۱۴ ماه نیز از ریاست وی بر سازمان نظام مهندسی معدن می‌گذرد، بزودی به معاون معدنی و صنایع معدنی وزیر صنعت منصوب خواهد شد.

اسماعیلی که استاد زمین‌شناسی دانشگاه تهران است دارای دکترای زمین شناسی است و از دی ۹۶ تا کنون رئیس دبیرخانه تعامل دولت و مجلس در بخش معدن و صنایع معدنی است.
وی در مجلس دهم نیز ریاست کمیته معدن کمیسیون صنایع و معادن مجلس را نیز برعهده دارد.

معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، سرپرست جدید شرکت آسکوتک

بر اساس شنیده‌ها، جعفر سرقینی معاون معدنی و صنایع معدنی حال حاضر وزارت صمت نیز که بیش از یک دهه در این صمت مشغول فعالیت است، استعفای خود را تقدیم وزیر صنعت کرده و استعفای وی نیز از سوی رضا رحمانی پذیرفته شده است.
شنیده‌ها حاکی از این است که حکم جدید جعفر سرقینی به سمت سرپرستی شرکت آسکوتک نیز صادر شده است و وی در آستانه ۳۰ سالگی این شرکت بزرگ، مدیریت آن را برعهده خواهد گرفت.

شرکت آسکوتک

بشرکت آسکوتک یکی از شرکت‌های تحت نظارت سازمان ایمیدرو می‌باشد که از سال ۱۳۶۹ در کشور آلمان تأسیس و کار خود را آغاز کرده است.

این شرکت که ۴۹ درصد از سهام کویت استیل را در اختیار دارد، پنج شرکت تابعه به نام‌های AMM, SCIENCE AND Technology, Stel Trading, MME ،YAMO و فولاد پایا، در اختیار دارد.
شرکت آسکوتک سهامدار شرکت‌های ایراسکو و MMTE نیز می‌باشد و به عنوان شریک تجاری در بسیاری از پروژه‌های معدنی خارج از کشور نیز فعالیت قابل توجهی دارد.
سید مؤید حسینی صدر نماینده مردم خوی در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش به سمت مدیرعاملی شرکت آسکوتک انتخاب شد که این انتخاب با ابهاماتی در خصوص حقوق و زمان مأموریت وی همراه بوده است.

شنیده‌ها و اخبار رسمی پیرامون معاون معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت

همانطور که در ابتدای خبر نیز ذکر شد، اخبار فوق حاکی از شنیده‌هایی بود که از محافل رسانه‌ای، اقتصادی و صنعتی بگوش می‌رسد و تا زمان اعلام رسمی از سوی وزارت صنعت، قابل تأیید نمی‌باشد.

عناوین برگزیده