تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۷۱۶۵۰
سرویس خبر : انرژی
تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری فاز اول انتقال آب از خلیج‌فارس به گل‌گهر سیرجان

می متالز - مدیرعامل شرکت انتقال آب خلیج‌‌ فارس گفت: یکی از پروژه‌های بزرگ ملی کشور با همه‌ی سختی‌ها پیشرفت قابل توجهی دارد به‌طوری که فاز اول آن تا پایان سال‌جاری در گل‌گهر سیرجان به بهره‌برداری خواهد رسید و نیمه‌ی اول سال آینده نیز این آب به مجتمع مس سرچشمه خواهد رسید.
بهره‌برداری فاز اول انتقال آب از خلیج‌فارس به گل‌گهر سیرجان

به گزارش می متالز، یاری در حاشیه‌ی بازدید از اجرای خط انتقال لوله طرح انتقال آب خلیج‌فارس در نزدیکی سرچشمه بیان کرد: از سال ۹۲ برای اجرای این طرح مجوزهای لازم اخذ شده و شروع به‌کار کرده است و اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح عظیم ملی ۷۲۱ نفر در این پروژه مشغول هستند و این پروژه در سه فاز آب‌رسانی به شرکت گل‌گهر سیرجان، مس سرچشمه و چادرملوی یزد در حال اجرا است و با راه‌اندازی این پروژه کمک قابل توجهی به تقویت سفره‌‌های آب زیر‌زمینی می‌شود.

مدیرعامل شرکت انتقال آب خلیج‌فارس افزود: یکی از پروژه‌های بزرگ ملی کشور با همه‌ی سختی‌ها پیشرفت قابل توجهی دارد به‌طوری که فاز اول آن تا پایان سال‌جاری در گل‌گهر سیرجان به بهره‌برداری خواهد رسید و نیمه‌ی اول سال آینده نیز این آب به مجتمع مس سرچشمه خواهد رسید.

یاری گفت: علی‌رغم تحریم‌ها و مسائل سخت کاری پروژه مشکل خاصی ندارد و امیدواریم که این آب از دریا به استان‌های کشور انتقال یابد و مناطق نیازمند به آب به‌ویژه بخش صنعت از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: با تلاش نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تسهیلات ارزی ریالی، کمک‌های مالی از صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی جذب شد تا این پروژه اجرا شود.

یاری توضیح داد: قطعه‌ی اول پروژه از کیلومتر ۳۷ غرب بندرعباس از محل آب شیرین‌کن تا گل‌گهر کرمان به طول ۳۰۳ کیلومتر؛ قطعه‌ی دوم از گل گهر تا مس سرچشمه کرمان به طول ۱۵۰ کیلومتر و قطعه‌ی سوم از مس سرچشمه تا چادرملو و اردکان یزد به طول ۵۱۰ کیلومتر در حال اجرا است.

منبع: گفتار نو
عناوین برگزیده