تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۷۱۶۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رکورد اشتغال‌زایی ماهانه در آمریکا

می متالز - اقتصاد آمریکا در شرایطی وارد یازدهمین سال رشد اقتصادی مثبت متوالی خود می‌شود که عملکرد بازار این کشور در یکی از کم‌نظیر‌ترین سطوح تاریخی خود قرار دارد.
رکورد اشتغال‌زایی ماهانه در آمریکا

به گزارش می متالز، طبق اعلام وزارت کار این کشور، در ماه نوامبر ۲۶۶ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است که در طول ۱۰ ماه اخیر بی‌سابقه بوده است. بخش بهداشت و درمان با اشتغال‌زایی برای ۶۰ هزار و ۲۰۰ نفر، بیشترین نقش را در ثبت این روند نیرومند داشته و بخش تولید با ایجاد ۴۳ هزار فرصت شغلی در رده بعدی قرار دارد.

کریس لوو، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در موسسه «اف‌اچ‌ان فایننشال» گفت: گزارش بسیار نیرومندی بود و شاهد افزایش محسوسی در سطح دستمزدها نیز بودیم.

به عقیده برخی از کارشناسان، استحکام بازار کار باعث خواهد شد دولت ترامپ دست بالاتر را در مذاکرات تجاری با چین داشته باشد. پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که این کشور برای رسیدن به توافق تجاری با چین عجله‌ای ندارد و شاید رسیدن به توافق به انتخابات ریاست جمهوری سال‌آینده موکول شود. اقتصاد آمریکا برای حفظ نرخ بیکاری در محدوده کنونی خود نیاز به اشتغال‌زایی برای ۱۰۰ هزار نفر در هر ماه دارد. تا پایان نوامبر نرخ بیکاری بزرگ‌ترین اقتصاد جهان با ۱/  ۰ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۵/  ۳ درصد رسیده است که از دسامبر ۱۹۶۹ تاکنون بی‌سابقه بوده است. طی این مدت نرخ مشارکت در بازار کار با ۱/  ۰ درصد کاهش به ۲/  ۶۳ درصد رسیده است. به‌طور متوسط در بازه زمانی ۱۹۴۸ تا ۲۰۱۹، نرخ بیکاری آمریکا معادل ۷۴/  ۵درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری مربوط به نوامبر ۱۹۸۲ با ۸/  ۱۰ درصد و کمترین نرخ بیکاری ثبت شده نیز مربوط به می‌۱۹۵۳ با ۵/  ۲ درصد بوده است.

عناوین برگزیده