تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۷۱۶۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مهندس قائدشرف مدیر امور کالای شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران:

به دنبال استحکام روابط مشترک با فولاد اکسین خوزستان می باشیم

می متالز - با حضور شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران مجری طرح پروژه خط لوله سبز آب – ری، شرکت لوله سازی صفا و شرکت فولاد اکسین خوزستان جلسه ای جهت تولید ورق های مورد نیاز این پروژه در سالن کنفرانس حوزه مدیریت برگزار شد.
به دنبال استحکام روابط مشترک با فولاد اکسین خوزستان می باشیم

به گزارش می متالز، روز گذشته با حضور شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران مجری طرح پروژه خط لوله سبز آب – ری، شرکت لوله سازی صفا و شرکت فولاد اکسین خوزستان جلسه ای جهت تولید ورق های مورد نیاز این پروژه در سالن کنفرانس حوزه مدیریت برگزار شد.

دکتر یارعلی زاده نائب رئیس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین در آغاز این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به ایراد سخن پرداخت و نکاتی را در خصوص روند رو به رشد فولاد اکسین خوزستان بیان کرد.

همچنین مهندس آسیابان مدیر پروژه ورق های خاص این شرکت گزارشی کامل از عملکرد فولاد اکسین در سال جاری ارائه نمود و تجهیزات و توانمندی های این شرکت را در رابطه با تولید ورق های آلیاژی خاص تشریح کرد.

در ادامه مهندس امیر غلامی مشاور ارشد مدیرعامل فولاد اکسین رسالت اصلی این شرکت را تولید ورق های api جهت رفع نیازهای وزارت‌نفت بیان نمود و گفت، این نیاز از سال ۱۳۷۴ در کشور احساس شد و به دنبال آن پروژه تولید ورق های عریض فولادی از سال ۸۲ آغاز و در سال ۸۸ به بهره برداری رسید.

ایشان گفت، در ابتدا تولیدات این شرکت بیشتر به سمت ورق های ساختمانی بوده که خوشبختانه از سال قبل روند خط تولید را به سمت ورق های abi و انعقاد قراردادهای مختلفی در زمینه نفت و گاز من جمله انعقاد قرارداد ورق های مورد نیاز خط لوله گوره به جاسک سوق دادیم، به گونه‌ای که در حال حاضر ظرفیت کارخانه در تولید وررق های api تکمیل شده است.

مشاور ارشد مدیر عامل چالش بزرگ اکسین را در حال حاضر نبود طرح فولاد سازی در کنار خط تولید دانست و ادامه داد، شرکت‌های داخلی توان تولید اسلب مورد نیاز خط تولید این شرکت را جهت دستیابی به ظرفیت تعیین شده ندارند و راه اندازی فولاد سازی علاوه بر افزایش ظرفیت تولید ورق api خیلی از هزینه‌های جانبی پروژهای زیر ساختی کشور را کاهش می دهد.

در ادامه این جلسه مهندس قائدشرف مدیر امور کالای شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به بیان سخن پرداخت ایشان اظهار داشتند، به عنوان یک ایرانی خوشحال هستم که می بینم کارشناسان این شرکت به دنبال افزایش و گسترش تولیدات خود می باشند البته، پروژه سبز آب - ری یک پروژه ملی است که قطعاً با ایجاد این ارتباط مشترک کمک بسیار بزرگی در این رابطه به عمل می آید، به همین سبب انتظار می رودکارشناسان فولاد اکسین با نظارت خوب و کیفیت خوب به دنبال ارائه محصولاتی باشند تا بتوانند علاوه بر پایین آوردن هزینه های جاری این روابط مشترک را استحکام بخشند.

مهندس خسروی معاونت بازرسی فنی و خوردگی نیز موارد و نکات مورد نظر در این قرارداد را بیان نمودند.

در پایان از روند خط تولید ورق های فولادی بازدید به عمل آمد.

عناوین برگزیده