تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۱
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۷۱۷۰۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

طرح های افتتاح شده ایمیدرو تا پایان شهریور ماه

می متالز - بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است ایمیدرو از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه دو طرح فاز نخست آلومینیوم جاجرم به ظرفیت تولید 40 هزار تن شمش آلومینیوم و فرآوری زغال سنگ طبس با ظرفیت تولید 550 هزار تنی کنسانتره خام را افتتاح کرد.
طرح های افتتاح شده ایمیدرو تا پایان شهریور ماه

به گزارش می متالز، از آمارهای یاد شده، فاز نخست آلومینیوم جاجرم با سرمایه گذاری 131 میلیون دلاری و فرآوری زغال سنگ طبس با سرمایه گذاری 30 میلیون دلاری، در مجموع به ارزش 161 میلیون دلار افتتاح شه و به بهره برداری رسیدند.

این سازمان در مهر ماه نیز پنج طرح با سرمایه گذاری بیش از 800 میلیون دلاری در دست افتتاح داشت.

برپایه این گزارش، اکتشاف 300 هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور، رشد تولید زنجیره فلزات اساسی واحدهای زیرمجموعه ایمیدرو، برنامه ریزی برای راه اندازی 3.9 میلیارد دلار طرح در مناطق مختلف کشور، پیگیری تاسیس صندوق جسورانه اکتشاف در بورس و مبادله تفاهم نامه همکاری با سازمان ها و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی در راستای تقویت و بهبود ارتباط، از جمله اقدامات ایمیدرو در راستای توسعه در 6 ماه ابتدایی امسال بوده است.

سایر اقدامات توسعه ای این سازمان در نیمه نخست امسال می توان به اجرای پروژه های پژوهشی کاربردی تقاضا محور، احیای طرح های نیمه تمام با هدف تکمیل آنها در سال 98، احیا و فعالسازی معادن کوچک و متوسط بخش خصوصی، افزایش سرمایه صندوق بیمه با هدف توسعه معادن کوچک و متوسط و ایجاد صندوق پژوهش و فناوری فولاد، اشاره کرد.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده