تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۷۱۷۴۷
سرویس خبر : انرژی
تدبیر نفت برای بهره‎مندی از ظرفیت‎های بخش خصوصی

۲۵۰۰ فرصت شغلی در غرب کارون ایجاد شد

می متالز - مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: با بهره‌مندی از الگوی برون‌سپاری فعالیت‌ها در توسعه میدان‌های غرب کارون، همگام با پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای این منطقه در ۶ سال اخیر، شرکت‌های خصوصی تقویت شدند و بالغ بر ۲۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم در غرب کارون ایجاد شد.
۲۵۰۰ فرصت شغلی در غرب کارون ایجاد شد

به گزارش می متالز، جهانگیر پورهنگ درباره دستاوردهای صنعت نفت در منطقه عملیاتی غرب کارون در سال‌های اخیر عنوان کرد: راه‌اندازی فاز نخست تلمبه‌خانه نفت غرب کارون با ظرفیت اسمی ۴۰۰ هزار بشکه در روز از اقدام‌های قابل توجه در این منطقه بوده و قرار است ظرفیت این تلمبه‌خانه در فاز دوم توسعه به بیش از ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

وی راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های آب صنعتی آزادگان و یادآوران با مجموع ظرفیت ۹۰ هزار بشکه در روز، احداث و راه‌اندازی خط لوله ۲۰ اینچ انتقال نفت خام از واحد بهره‌برداری دارخوین به تلمبه‌خانه غرب کارون به طول ۸۰ کیلومتر و احداث نیروگاه تولید برق غرب کارون با ظرفیت اسمی ۵۰۰ مگاوات را از دیگر دستاوردهای وزارت نفت در گستره عملیاتی غرب کارون برشمرد و در این زمینه، به مواردی دیگری از جمله آغاز احداث کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰، شروع عملیات اجرایی کارخانه فرآورش و نمکزدایی میدان آزادگان جنوبی و امضای قرارداد توسعه میدان‌های نفتی سپهر و جفیر اشاره کرد.

پورهنگ با بیان اینکه قرارداد توسعه میدان سهراب نیز با شرکتی ایرانی امضا خواهد شد، ادامه داد: در حوزه جمع‌آوری گازهای همراه نیز اقدام‌هایی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به انعقاد قرارداد جمع‌آوری گازهای مشعل واحد بهره‌برداری غرب کارون به میزان ۵۰ میلیون فوت مکعب در روز با یک شرکت ایرانی اشاره کرد.

به گفته وی، کشف میدان نفتی در جزیره مینو در آبادان و کشف مخزن بزرگ نفتی نام‌آوران از دیگر دستاوردهای وزارت نفت در گستره عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب و حوزه عملیاتی غرب کارون به شمار می‌رود.

پورهنگ اظهار کرد: پس از پایان مراحل توسعه هر یک از میدان‌های حوزه غرب کارون از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به عنوان مجری طرح، راهبری تولید از میدان‌ها به شرکت نفت و گاز اروندان واگذار می‌شود که به‌تازگی مسئولیت بهره‌برداری از میدان آزادگان جنوبی به این شرکت واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه به خدمات این شرکت در حوزه مسئولیت‎های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: این شرکت همسو با مسئولیت‎های ذاتی خود، همواره بر صیانت از زیست‎بوم و تامین رفاه مناطق پیرامونی حوزه عملیاتی خود تاکید دارد. برای نمونه می‎توان به احداث ورزشگاه فوتبال ۱۵هزار نفری در شهرستان خرمشهر و ساخت درمانگاه شهرستان دارخوین، همیاری و کمک‎رسانی به مناطق در معرض سیلاب در اوایل امسال و همچنین بازسازی مدارس و منازل و زیرساخت‎های روستایی که سیل به آنها آسیب رسانده بود، اشاره  کرد.

پورهنگ از اخذ مصوبه و اخذ مجوزهای لازم برای احداث دو باب مدرسه استثنایی در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی در خرمشهر نیز خبر داد.

عناوین برگزیده