تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۳۸۵
کد خبر: ۷۱۷۵۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

بازگشت به چرخه تولید بزرگترین کارخانه کاشی و سرامیک شمال کشور

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در مراسم احیا و راه اندازی مجدد واحد تولیدی صنعتی کاشی خزر گفت: به جرات می توان گفت این واحد بزرگترین تولید کننده کاشی و سرامیک شمال کشور است که 4 سال تعطیل بود و به لطف خداوند مجددا شروع به کار کرد.
بازگشت به چرخه تولید بزرگترین کارخانه کاشی و سرامیک شمال کشور

به گزارش می متالز، فرهاد دلق پوش افزود: با روی کار آمدن مدیریت جدید و با تجربه و نیز بهره گیری از کادر فنی کارآمد و با سابقه فنی از استان های اصفهان، یزد و گیلان این واحد تولیدی دوباره به چرخه تولید باز گشت.

دلق پوش با اشاره به تعطیلی چهار ساله واحد تولیدی کاشی خزر افزود: بسیاری از دستگاه ها و ماشین آلات کارخانه دچار آسیب و مشکلاتی شده بود که با به کارگیری دانش فنی و پشتکار مهندسان دلسوز این مرز و بوم این سرمایه‌گذاری عظیم دوباره احیاء شد.

وی با بیان اینکه صنایع کاشی خزر با ۲۴ سال تجربه در حوزه تولید کاشی، یکی از پیشگامان این صنعت در کشور محسوب می شود، گفت: با اهتمام مدیرعامل جدید کارخانه و حمایت کامل این سازمان، نسبت به رفع چالش ها و مشکلات عدیده آن اقدام شده تا این سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت از وضعیت رکود خارج شود.

این مسوول با اشاره به برف سنگین سال ۱۳۸۳ در رشت که موجب تخریب قسمتی از کارخانه شد، به عنوان بخشی از مشکل این واحد صنعتی اظهار کرد : بعد از این واقعه، مدیریت شرکت با استفاده از این فرصت اقدام به ساخت یک کارخانه مدرن با تجهیزات پیشرفته تر در سالن ۲۳ هزار متری نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، صیانت از سرمایه های ملی را یک وظیفه همگانی عنوان و ذکر کرد : با تیم جدید، این واحد تولیدی به عنوان یک برند شاخص و با تجربه در تولید کاشی و سرامیک با مدرن ترین تجهیزات تولیدی با همکاری و اعتماد بانک های عامل در استمهال بدهی ها و سایر مسئولان استانی و سعه صدر برخی طلبکاران دوباره رونق خواهد گرفت.

در ادامه مدیرعامل شرکت تولیدی کاشی خزر نیز در این زمینه گفت: شرکت در سال ۹۴ به عللی تعطیل شد که در آن زمان ۳۸۰ نفر نیرو داشت.

حسن صابری با اشاره به اینکه امروز دوسایت تولید خزر یک و دو در این واحد صنعتی طراحی و اجرا شده است، افزود: خزر دو که اکنون راه اندازی شده ، کاشی دیوار تولید می کند و از هفته آینده با سه شیفت کاری و حدود ۲۰۰ نیرو فعالیت خود را به ظرفیت کامل می رساند.

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی این دو سایت به ۴۰۰ نیرو نیاز داریم، تصریح کرد: ظرف یک ۱.۵ماه آینده خزر۱ هم فعال می شود و در این سایت نیز ۲۰۰ نفر مشغول به کار می شوند که در مجموع با توجه به نیروهای ستادی و پشتیبانی حدود ۴۵۰ نفر نیرو خواهیم داشت.

صابری ظرفیت روزانه کاشی کف این واحد تولیدی را ۱۵ هزار مترمربع و دیوار را حدود ۴۰ هزار متر مربع عنوان کرد.

وی تصریح کرد: سایت خزر ۲ با کمک پرسنل سابق این شرکت و چندین کارشناس خارج از استان از یزد و اصفهان در زمینه کاشی و سرامیک، راه اندازی شده است .

این کارآفرین بدون اشاره به سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی دوباره این واحد صنعتی گفت: دستگاه ها و تجهیزاتی نیز خریداری شده که پس از رسیدن به زودی در این واحد تولیدی استفاده خواهیم کرد.

صابری در پاسخ به این پرسش که آیا۴۰۰ نیرویی که در این کارخانه جذب می شوند، همان نیروهای سابق مجموعه هستند ، گفت: بخشی از آنها همان نیروهای سابق این واحد صنعتی هستند و برخی دیگر از بین متخصصین همین استان به اشتغال جذب خواهند شد.

وی ادامه داد: علاقمندان به همکاری می توانند با مراجعه به این واحد تولیدی تقاضای خود را در قالب فرم های اشتغال ارائه داده و پس از طی مراحلی در صورت صلاحدید مشغول به کار شوند و تاکنون یکصد نفر از این طریق در این واحد تولیدی مشغول به کار شده اند .

گیلان دارای حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی فعال است که از این تعداد ۴۰۰ واحد در شهرصنعتی رشت مستقر هستند.

دولت یازدهم برای حفظ واحدهای موجود کارگروه های مختلفی را از جمله رفع موانع تولید، رونق تولید و جلسات گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و غیره راه اندازی کرد که همچنان با قوت فعالیت می کنند در این کارگروه ها که با حضور استاندار و دستگاه های مرتبط و تولیدکنندگان برگزار می شود، موانع واحدهای تولیدی بررسی و برای مشکلات آنها راهکار ارائه می شود،مشکلات ملی نیز به بخش کشوری منعکس می شود.

علاوه براین؛ تسهیلات رونق تولید نیز طی چندین سال گذشته برای تامین نقدینگی و تجهیز و نوسازی و توسعه واحدهای تولیدی به مبلغ هزار و 200 میلیارد تومان اختصاص داده شده است که طی سال گذشته ۸۴۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت و ۳۵۷ واحد تولیدی احیاء گردید.

عناوین برگزیده