تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۷۱۷۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حضور 18 کشور جهان در نمایشگاه بین‌المللی صنعت رنگ ایران

می متالز - 18 کشور در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت رنگ، رزین و آبکاری ایران که قرار است از تاریخ 18 تا 21 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود، حضور خواهند داشت.
حضور 18 کشور جهان در نمایشگاه بین‌المللی صنعت رنگ ایران

به گزارش می متالز، از آنجایی که این نمایشگاه بزرگترین رویداد سالیانه حوزه صنعت رنگ و رزین در منطقه خاورمیانه است، اکثر شرکت‌ها و برندهای بزرگ و مطرح داخلی و خارجی در آن حضور دارند.

در این دوره از نمایشگاه 230 تولیدکننده داخلی و 40 شرکت خارجی از کشور های اسپانیا، آمریکا،فرانسه، چین، هند، آلمان، تایوان، کره جنوبی، روسیه، ایتالیا، سوئد، ترکیه،امارات متحده عربی، یونان، عراق، افغانستان و آذربایجان حضور پر رنگ خواهند داشت.

این نمایشگاه با مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و به همت مجموعه بانیان امید در فضایی بیش از 26 هزار مترمربع برپا می‌شود و شرکت کنندگان در آن، جدیدترین توانمندی های خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حمایت از صنعت رنگ ورزین، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری در داخل کشور با رویکرد تقویت صادرات و فراهم‌کردن بستری برای ارتقاء سطح کمی و کیفی بخش تولید، فروش محصولات ایرانی از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی جهت تبادل نظر مدیران بلند پایه و مشارکت‌کنندگان و همچنین برگزاری سمینار نوآوری در عرضه تولید و خدمات با حضور استادان مطرح دانشگاه های ایران و دانشگاه برلین آلمان از دیگر برنامه‌های نمایشگاه امسال است.

تولید رنگ در ایران با قدمتی نزدیک به هشتاد سال، سالانه حدود 50 میلیون تن است و در حال حاضر صنعت رنگ کشور با نیمی از ظرفیت اسمی (یک میلیون تن در سال) در حال فعالیت است.

گفتنی است، مطابق آمارهای موجود وضعیت صادرات در سال های اخیر روند نسبتا خوبی داشته ولی میزان آن نسبت به پتانسیل و موقعیت منطقه‌ای کشورناچیز است.

همچنین سهم صادرات کشورمان از سه محصول رنگ، رزین و چسب سالانه حدود 180 میلیون دلار است و مهم‌ترین مقاصد صادراتی ایران کشورهای افغانستان،پاکستان، کویت، عراق، ترکمنستان، تاجیکستان و قزاقستان هستند.

لازم به ذکر است، حجم مبادلات بازار رنگ منطقه خاورمیانه بیش از 2 میلیون تن در سال می‌باشد که سهم ایران از این بازار تقریبا 25 درصد است.

در حال حاضر حدود 40 میلیون تن رنگ در سراسر جهان با ارزش تقریبی 120 میلیارد دلار تولید و عرضه می‌گردد و پیش‌بینی می‌شود در سال 2030 میلادی ارزش کل بازار به 134 میلیارد یورو افزایش یابد.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین و پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری به مدت ۴ روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

عناوین برگزیده