تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۷۱۷۷۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

قطع ارتباط کاری فولاد سپهر سبلان با 11نفر به دلیل اتمام قرارداد/ کارخانه مشکلی در تامین حقوق ندارد

می متالز - شرکت فولاد سپهر سبلان در شهرک صنعتی حدود ۲۳۵ کارگر دارد و قطع ارتباط کاری با 11 نفر از کارگران به‌دلیل اتمام قرارداد کاری بوده است.
قطع ارتباط کاری فولاد سپهر سبلان با 11نفر به دلیل اتمام قرارداد/ کارخانه مشکلی در تامین حقوق ندارد

به گزارش می متالز، بختیار پاکمزد، مدیر روابط کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل، اظهار کرد: شرکت فولاد سپهر سبلان در شهرک صنعتی واقع شده  و حدود ۲۳۵ کارگر در آن مشغول فعالیت‌اند.

وی ادامه داد: در این کارخانه حدوداً هر روز ۲۰۰ تن شمش تولید می‌شود و خوشبختانه مشکلی بابت عدم پرداخت حقوق و مزایا و حق بیمه ندارد و تا آخر آبان ماه حقوق کلیه کارگران پرداخت شده است.

پاکمزد تصریح کرد: در این کارخانه از بیستم هر ماه، علی‌رغم اینکه کارفرما قبل از پایان ماه تعهد ندارد لیکن به صورت مساعده از بابت حقوق مبالغی در وصف و عهده کارگران پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در ماه‌های قبل تعداد ۱۱ نفر از کارگران قراردادی به دلیل اتمام مدت قرارداد و برخی به‌دلیل کم‌کاری در انجام وظیفه تسویه و به جای آن‌ها ۱۴ نفر دیگر جذب و مشغول فعالیت شدند.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از ۱۱ نفر کارگری که با آنان قطع رابطه شده  برخی در محل دیگر مشغول به‌کار شده‌ و برخی نیز با احراز شرایط مقرری بیمه بیکاری جهت حمایت از کارگران به واحد بیمه بیکاری معرفی شده‌اند و در حال حاضر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

پاکمزد افزود: در خصوص قرارداد، با توجه به اینکه مدت قرارداد با توافق طرفین یعنی کارگر و کارفرما و براساس قانون کار، به‌خصوص مواد ۷ الی ۱۰ قانون کار، منعقد می‌شود لذا تعیین مدت قرارداد حداقل و حداکثری ندارد و در کارگران مشابه نیز در شرکت مذکور با توجه به کارایی و توافق حاصله، مدت قرارداد بین یک ماه تا یک سال متغیر است.
وی گفت: متأسفانه در قانون کار الزامی برای کارفرما در تعیین مدت قرارداد کار وجود ندارد و همین موضوع امنیت کارگران قراردادی را با چالش جدی روبه‌رو کرده است، مطمئناً اگر کارگری در یک واحد بدون قرارداد کتبی و در ماهیت شغلی دائمی مشغول به کار باشد مدت قرارداد کار آن‌ها دائمی بوده و کارفرما خارج از موارد قانونی نمی‌تواند آنان را اخراج نماید.

«کارخانه فولاد سپهر سبلان اردبیل ۴روز مانده به پایان فروردین ماه به بهانه تمدید قرارداد با حقوق جدید مصوبه مجلس در سال ۹۸ قراردادهای قبلی خوود با کارگران را لغو و با کارگرها قرارداد یک ماهه که از اول فروردین شروع و تا ۳۱فروردین ماه اعتبار داشت تنظیم کرده و همه کارگرها موظف به امضا بودند البته با این قول که این قرارداد به قرارداد یکساله تبدیل خواهد شد بست ولی در ۳۱فروردین لیست نزدیک به ۳۰نفر را باعنوان عدم نیاز اعلام کرد و ازشون خواست از اول اردیبهشت سرکار نیایند. لازم به ذکر است که با گذشت ۷روز از اردیبهشت هنوز حقوق فروردین را پرداخت نکرده اند. البته شایان ذکر است که از شروع بکار مدیر عامل شرکت آقای تبوک که حدودا ۸ماه میگذرد این چندمین بار است که کارگرها اخراج میشوند دفعات پیش ۱۵و۲۰نفر اخراج شده اند».

مخاطبان جهت مشاهده این سوژه می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند:

/News/NewsDetails.aspx?NID=71781

عناوین برگزیده