تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۷۱۸۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
علی همتی خبر داد:

تحویل یک میلیون تن سنگ آهن دانه بندی به شرکت ذوب آهن

می متالز - مدیر عامل مجتمع سنگان گفت: اجازه صادرات سنگ آهن خام و دانه بندی شده وجود ندارد و در حال حاضر بخشی از سنگ آهنی که مازاد بر نیاز شرکت های فولادی منطقه تبدیل به سنگ آهن دانه بندی تبدیل می شود و سالانه یک میلیون تن سنگ آهن دانه بندی شده به شرکت ذوب آهن اصفهان تحویل داده می شود.
تحویل یک میلیون تن سنگ آهن دانه بندی به شرکت ذوب آهن

به گزارش می متالز، 1.3 میلیارد تن ذخیره معدن دولتی سنگان است که در قراردادهای سه هزار میلیارد تومانی باطله برداری آغاز شده که تا 5 سال آینده 130 میلیون تن سنگ آهن برداشت خواهد شد و 300 میلیون تن این استخراج برداشت خواهد شد.

مدیر این پروژه با بیان اینکه 17.5 تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله برداشت می شود، گفت: تا پایان سال 12.5 میلیون تن کنسانتره و 10 میلیون تن گندله تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

علی همتی با بیان اینکه در حال حاضر 7 هزار نفر در مجموعه سنگان و خاف مشغول بکار هستند، افزود: با افتتاح این پروژه ها نزدیک به 2 هزار نفر دیگه در این پروژه و مجتمع ها مشغول بکار خواهند شد.

او با تاکید بر اینکه روزانه 1200 تریلی از منطقه شرق کشور برای جابجایی این مواد معدنی حرکت می کنند، افزود: در حال حاضر جاده 140 کیلومتری از سنگان تا خاف با هزینه 800 میلیارد تومانی اجرا خواهد شد و همچین پروژه دیگری به طول 16 کیلومتر و هزینه 50 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

همتی با تاکید بر اینکه امسال به ذخایر معادن سنگان اضافه می شود، تصریح کرد: حفاظت محیط زیست یکی از دغدغه های کشور است و از آنجایی که سنگ های پلاسری توسط بخش خصوصی برداشت می شود برای جلوگیری از آسیب های محیطی قصد داریم از درخت های سازگار با محیط زیست استفاده شود.

او با تاکید بر اینکه 110 میلیارد تومان حقوق دولتی سال 97 پرداخته شده است، اظهار کرد: با همکاری که در سطح منطقه ایجاد شده و به دنبال راه اندازی کارخانه های فولادی که در منطقه رخ داده است حرکت به سمت توسعه و ایجاد اشتغال است.

همتی درباره میزان صادرات سنگ آهن، اظهار کرد: اجازه صادرات سنگ آهن خام و دانه بندی شده وجود ندارد و در حال حاضر بخشی از سنگ آهنی که مازاد بر نیاز شرکت های فولادی منطقه تبدیل به سنگ آهن دانه بندی تبدیل می شود و سالانه یک میلیون تن سنگ آهن دانه بندی شده به شرکت ذوب آهن اصفهان تحویل داده می شود. 

عناوین برگزیده