تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۳
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۷۱۸۵۹
سرویس خبر : انرژی
وزیر نیرو:

۱۱ هزار میلیارد تومان از بدهی وزات نیرو تسویه شد/ وعده افزایش تولید ۳۸ درصدی

می متالز - وزیر نیرو با اعلام تسویه ۱۱ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ ۳۵ هزار میلیارد تومانی به بخش خصوصی گفت: تا تابستان ۱۴۰۰ متوسط افزایش تولید برق به ۳۸ درصد در هر سال خواهد رسید.
۱۱ هزار میلیارد تومان از بدهی وزات نیرو تسویه شد/ وعده افزایش تولید ۳۸ درصدی

به گزارش می متالز، رضا اردکانیان در کنفرانس بین‌المللی برق با اشاره به اینکه اصلی‌ترین چالشی که پیش‌روی صنعت برق است فاصله قیمت تمام شده با قیمت تکلیفی برق است، گفت: صنعت برق به لحاظ فنی هیچ مشکلی ندارد و 95 درصد نیازهای تکنولوژیکی و فناورانه در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: 65 درصد انرژی برق را بخش خصوصی تولید می‌کند و قیمت تعهد شده وزارت نیرو برای خرید، بسیار بیشتر از قیمت فروش به مصرف کننده است که این فاصله قابل ادامه‌ نیست و باید یارانه‌ها هدفمندتر پرداخت و برای مردم روشن شود.

این مقام مسوول با اشاره به تسویه 11 هزار میلیارد تومان از بدهی‌ 35 هزار میلیارد تومانی به بخش خصوصی ادامه داد: وزارت نیرو بدهکار معتبری بوده و بخش خصوصی می‌داند که در نهایت قادر به دریافت طلب است. در این میان انتظار می رود نمایندگان مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه 99 به این موضوع توجه داشته باشند که کماکان صنعت برق نقش مهمی در تمامی صنایع و پروژه‌ها دارد.

اردکانیان افزود: درحالی هم اکنون 83 هزار مگاوات نیروگاه وجود دارد و میانگین افزایش تولید برق طی 6 سال حدود 25 درصد بوده که در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز تا تابستان 1400 متوسط افزایش تولید برق به 38 درصد در هر سال خواهد رسید.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده