تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۴۰۶
کد خبر: ۷۱۹۱۶

آمادگی ایران خودرو دیزل برای تامین نیاز ناوگان ون

می متالز - مدیرعامل شرکت ایران ‌خودرو دیزل، از آمادگی این شرکت برای تامین نیاز ناوگان ون با استفاده از ون پایه گازسوز وانا خبر داد.
آمادگی ایران خودرو دیزل برای تامین نیاز ناوگان ون

به گزارش می متالز، مهدی یونسیان با اشاره به انعقاد قرارداد با سازمان تاکسیرانی تهران برای نوسازی ناوگان ون شهر تهران و جایگزینی آن با ون پایه گازسوز وانا گفت: این خودرو با فناوری روز دنیا تولید می‌‌شود و تنها ون تولید داخل با موتور پایه گازسوز است.

وی با اشاره به افزایش اخیر نرخ بنزین افزود: ون وانا با توجه به استفاده از موتور ملی پایه‌گازسوز باعث کاهش هزینه سوخت مصرفی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل عمومی خواهد شد و در عین حال از استانداردهای روز دنیا و مواردی همچون فضای داخلی راحت‌‌تر و امن‌‌تر برای راننده و سرنشینان برخوردار است. مدیرعامل ایران خودرو دیزل از آمادگی این شرکت برای تامین نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی شهرها با استفاده از ون گازسوز وانا تا یک سال آینده خبر داد و تاکید کرد که استفاد از این خودرو مطمئنا بخش بزرگی از دغدغه زیست محیطی مسوولان شهری در موضوع هوای پاک را برطرف خواهد کرد.

به گفته وی، بیش از ۲۳۵ هزار دستگاه کامیون سبک و سنگین فرسوده در جاده‌‌های کشور در حال تردد هستند که به آن باید ۳۴ هزار دستگاه اتوبوس شهری، بین‌ شهری و مینی‌‌بوس و ۲۰ هزار دستگاه ون فرسوده و از رده خارج را افزود. مدیرعامل ایران ‌خودرو دیزل افزود: ظرفیت تولید ایران خودرو دیزل با برخورداری از توان داخلی و زنجیره تامین کامل مانند موتور، گیربکس، محور و نظایر آن در داخل کشور، سالانه ۳۵ هزار دستگاه انواع کامیون، اتوبوس، مینی‌‌بوس، ون و وانت است.

عناوین برگزیده