تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۷۱۹۳۱
سرویس خبر : انرژی

پژوهش در ازدیاد برداشت از ۶ میدان نفتی در مرحله نهایی

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد:‌ طرح‌های پژوهشی ازدیاد برداشت و بهبود تولید از ۶ میدان نفتی اهواز، گچساران، کوپال، منصوری، کرنج و بی‌بی‌حکیمه به ۵ دانشگاه و مرکز علمی کشور واگذار شد که فاز اول این قراردادها در حال اتمام است.
پژوهش در ازدیاد برداشت از ۶ میدان نفتی در مرحله نهایی

به گزارش می متالز، احمد محمدی گفت: بیشتر طرح‌های پژوهشی در مناطق نفت‌خیز جنوب به دلیل اینکه نتایج آنها ارتباط مستقیمی با تولید دارند، از اولویت ویژه‌ای برخوردار هستند و ضرورت دارد به منظور تسریع و تکمیل به موقع آنها نسبت به برگزاری نشست‌های مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد تعداد قابل توجهی از طرح‌های پژوهشی مرتبط با فعالیت اصلی سازمان باشد، افزود: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و پژوهشی کشور که در ایجاد فناوری‌های مرتبط با تولید و راهبری از مخازن دارای ایده و اندیشه جدید هستند حمایت می‌کند. مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: قراردادهای ازدیاد برداشت و بهبود تولید در قالب ۵ بسته کاری تعریف شده‌اند که بسته اول شامل شناخت میدان،‌ بسته دوم مدل‌سازی و شبیه‌سازی مخزن،‌ بسته سوم انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی، بسته چهارم اصلاح مدل شبیه‌سازی و بسته پنجم اجرای پایلوت میدانی است. ابراهیم طالقانی با بیان اینکه انجام این طرح‌ها مورد تاکید وزیر نفت است، افزود: هدف از واگذاری این طرح‌ها به دانشگاه‌ها این است که آنها با رویکرد علمی، چالش‌های میادین را شناسایی کنند و برای ازدیاد برداشت و بهبود تولید از این مخازن طرح‌های جدید ارائه دهند.

عناوین برگزیده