تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۷۱۹۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر عامل شرکت ملی مس ایران خبر داد؛

افزایش ظرفیت تولید مس به ۴۰۰ هزار تن

می متالز - سعد محمدی در مراسم رونمایی از سامانه جامع مالی گفت: ظرفیت مس به ۴۰۰ هزار تن افزایش پیدا می‌کند.
افزایش ظرفیت تولید مس به ۴۰۰ هزار تن

به گزارش می متالز، اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در مراسم رونمایی از سامانه جامع مالی، با اشاره به اینکه ظرفیت مس به ۴۰۰ هزار تن افزایش پیدا می کند، گفت: ظرفیت کوره طی ۴ ماه و نیم افزایش پیدا کرده است و در تلاش هستیم ظرفیت آن را ارتقا دهیم.

او بیان کرد: معادن کوچکی را راه اندازی می کنیم. ۴ پروژه کنسانتره جدید در دست داریم که در سال ۹۹ آن را افتتاح خواهیم کرد. ۱۱ درصد عملیات معدنی در مس اتفاق می افتد، در نتیجه در تلاشیم که حجم عملیات و ناوگان این فعالیت را افزایش دهیم.

سعد محمدی درباره راه اندازی سامانه جامع مالی، گفت: این سامانه در راستای شفاف سازی، هموار ساختن مسیر علمی و تسریع امور مدیریتی به اجرا گذاشته است.
او بیان کرد: هوشمندسازی سیستم مالی جزو یکی از افتخارات ماست که به افزایش توانمندی بچه های ایرانی منجر خواهد شد. برای تحول در بخش صنعت و معدن به زودی سیستم آی تی ویژه ای راه اندازی خواهد شد. برای ارزیابی فنی و بین المللی در دستور کار قرار خواهد گرفت‌.

مدیر عامل شرکت ملی مس ایران ادامه داد: رفتارمان را باید از تمام جهت به صورت هوشمند تغییر داد. راه اندازی سامانه جامع مالی بسیار خوشایند است و ساختار مس را ارتقا خواهد داد.

او تشریح کرد: اینکه نقدینگی برای شرکت مس به وجود آمده بسیار خوشاینداست و در تلاش هستیم سهم مس در تولید ملی ارتقا پیدا کند.

در ادامه مراسم خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، گفت: بخش معدن و صنایع معدنی پیشتاز است و ظرفیت مس در حال گسترش است. مس در شرایط فعلی برای سرمایه گذاری را خود تولید می کند.

در ۲ هفته گذشته ۱۱۰ میلیون یورو در سرچشمه افتتاح کردیم و در نظر داریم تا پایان سال ۳۱۰ میلیون یورو افتتاح خواهیم کرد. شرکت ملی مس به عنوان سومین شرکت بورسی کشور موفق بوده است.

او بیان کرد: همزمان که ۱۱۰ میلیون یورو افتتاح می کنیم، ۱.۸ میلیارد یورو پروژه تعریف شده، شرکت مس خود را آماده می کند تا کارها را بهتر پیش ببرد.

غریب پور گفت: مس در ۶ ماه در سال ۹۷ صادر کردیم، ایمیدرو در کنار مس هست و به آن کمک خواهد کرد. مس جزو شرکت هایی است که افزایش سرمایه خواهد داشت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت:در سامبورگ، سرچشمه و سیستان پروژه‌های جدید افتتاح خواهیم کرد. در زمینه کنسانتره مس با تشکیل اتاق فکری خاص، زمینه صادرات مازاد نیاز داخل را فراهم کرده ایم.

او افزود: در برد تکنولوژی به توانمندی بین المللی نیاز داریم و خوشبختانه ارز مورد نیازمان در حوزه مس را  تامین می کنیم. لازم است در زمینه مس دانش بیشتری داشته باشیم و در جهت ایمن سازی معادن فعالیتمان را  گسترده تر کنیم.

غریب پور درباره وضعیت صادرات در شرایط تحریم، بیان کرد: امسال در شرایطی که ۲ بار تحریم شدیم در زمینه صادرات بسیار موفق بوده ایم به طوری که در ۶ ماه اول امسال به اندازه کل سال ۹۷ صادرات داشته ایم.

عناوین برگزیده