تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۸
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۷۱۹۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

حمایت مجلس از تولید کالاهای استراتژیک وارداتی در داخل کشور

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر حمایت از صنایع فولادی کشور در تولید محصولات استراتژیکی نظیر نورد گرم، گفت: حمایت از بخش خصوصی و صنایع فولاد یکی از کارهای اصلی مجلس است.
حمایت مجلس از تولید کالاهای استراتژیک وارداتی در داخل کشور

به گزارش می متالز، عبدالله رضیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت مجلس از تولید کالای استتراتژیک وارداتی گفت: دولت باید زیرساخت های حمایت از بخش های استراتژیک صنعت را فراهم کند. با اینکه مجلس نمی تواند راسا وارد شود اما دولت می تواند با ارائه لایحه از صنایع حمایت نماید.

وی افزود: یکی از راه های حمایت از صنایع استراتژیک دادن یارانه به آنهاست. البته در این زمینه دولت باید به مجلس فشار بیارود تا شرایط را محیا کن و اگر نیاز به قانون گذاری نیز باشد، مجلس دریغ نخواهد کرد.

وی با تاکید بر حمایت از صنایع فولادی کشور در تولید محصولات استراتژیکی نظیر نورد گرم، گفت: حمایت از بخش خصوصی و صنایع فولاد یکی از کارهای اصلی مجلس است. به طور مثال تولید محصولاتی نظیر لاستیک خودرو و نورد گرم که در بدنه خودرو کاربرد دارد، به طور مستقیم در اقتصاد کشور موثر است.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نگاه حمایتی مجلس به صنعت فولاد سازی کشور، بیان کرد: ما با مشکلات صنایع بزرگی نظیر فولاد و خودروسازی آشنا هستیم. در زمینه رفع مشکلات برنامه ریزی های به خصوص در لایحه بودجه کشور در حال انجام است، چراکه اکثر مشکلات صنایع بزرگ مربوط به بودجه است.

وی در خصوص روند کند مجوز دادن به تولید محصولات استراتژیک صنایع فولاد، گفت: مجلس در زمینه اعطای سریع مجوز به صنایع استراتژیک، رایزنی هایی با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته و فشارهایی به وزارتخانه آورده است. زیرا عمده مشکلات صنایع مربوط به روند کند اعطای مجوز است.

این نماینده مجلس در خصوص سنگ اندازی برخی ها در تولید نورد گرم نیز تاکید کرد: متاسفانه وضعیت در خصوص خیلی از کالاهایی که مشابه خارجی دارند و استراتژیک نیز هستند، اینگونه است. بنابراین جلساتی با وزارت صمت و تولیدکنندگان در جهت رفع این مشکل در حال انجام است.

عناوین برگزیده