تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۷۱۹۷۴
رئیس سازمان صمت هرمزگان خبر داد:

استقرار بزرگ ترین زیرساخت صنایع دریایی در استان

می متالز - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بزرگ ترین زیرساخت صنایع دریایی کشور در استان هرمزگان مستقر است.
استقرار بزرگ ترین زیرساخت صنایع دریایی در استان

جبه گزارش می متالز، خلیل قاسمی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس ضمن تبریک روز نیروی دریایی بیان کرد: این رویداد بزرگ پس از چندین سال در استان هرمزگان در حال برگزاری است.

وی افزود: با برگزاری چنین نمایشگاه هایی اطلاعات جامعی بدست می آید که صنایع می توانند با این ظرفیت ها در کشور خودمان آشنا شده و از نهضت ساخت داخل حمایت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: بیشترین تعمیرات ناوگان دریایی و نظامی کشور هرمزگان در حال انجام است که این مهم نشان دهنده پتانسیل بالای استان است.

قاسمی تاکید کرد: در حال حاضر چهل رسانه و خبرگزاری داخلی در حالی پوشش این رویداد بزرگ در استان هستند که جای خسته نباشید و خدا قوت به خبرنگاران در این حوزه دارد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی صنایع دریایی در این مراسم اظهار کرد: مهمترین رکن در اقتصاد این است که خود مردم در امر اقتصادی پویا و فعال باشند و از تجهیزات بروز استفاده نمایند.

 مقدسی تاکید کرد: اقتصاد دریا محور موضوعیست  که در کشور از آن غفلت شده است و تفکر اقتصاد دولتی ما را از این ظرفیت بزرگ اقصادی عقب گذاشته است.

وی بیان کرد: شورای عالی صنایع دریایی به منظور هماهنگی بین فعالان حوزه دریایی به وجود آمده است و متاسفانه آن اهدافی که تاکنون  مد نظرمان بوده محقق نگردیده است.

 مقدسی تصریح کرد: شرایطی را فراهم کنیم که بخش خصوصی جایگاه خود را پیدا کند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی صنایع دریایی از برنامه ششم توسعه در ارتباط با موضوع مکران گفت : در این برنامه بصورت قطعی برنامه هایی برای جنوب شرق کشور با موضوع مکران اشاره شده است.

افتتاح نمایشگاه بین المللی دریایی در بندرعباس

نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی ایران با حضور استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسوولان در بندرعباس گشایش یافت.

خلیل قاسمی در مراسم آغاز این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه انواع فعالیت شرکت‌های دریایی و دانش بنیان در زمینه‌های پشتیبانی، سازنده‌ها، خدمات رسان‌ها و امداد و نجات به نمایش گذاشته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه شرکت کردند، افزود: نمایشگاه صنایع دریایی تا ۸ آذرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ آماده بازدید علاقمندان است.

در انتهای برنامه از مدیران شاخص در حوزه دریایی و خانواده های شهید تقدیر به عمل آمد.

عناوین برگزیده