تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۷۱۹۹۰
سرویس خبر : انرژی
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبرداد

تنظیم لایحه بودجه ۹۹ بر مبنای نفت ۵۰ دلاری

می متالز - رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده بتوانیم روزانه یک میلیون بشکه نفت با قیمت ۵۰ دلار برای هر بشکه بفروشیم.
تنظیم لایحه بودجه ۹۹ بر مبنای نفت ۵۰ دلاری

به گزارش می متالز، محمدباقر نوبخت، امروز (دوشنبه، ۱۸ آذرماه) در نشست خبری به تشریح جزئیات لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور پرداخت و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده منابع حاصل از صادرات نفت و گاز، ۴۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان باشد و روزانه یک میلیون بشکه نفت خام بتوانیم صادر کنیم.

وی افزود: در بودجه سال آینده قیمت نفت برای هر بشکه ۵۰ دلار در نظر گرفته شده است که این قیمت برای بودجه سال ۹۸، ۵۵ دلار بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: طبق گزارش‌هایی که از وزارت نفت دریافت کرده‌ایم فروش نفت ۶۲ تا ۶۳ دلار بوده است که به روش‌های مختلف فروخته‌ایم.

نوبخت گفت: دشمنان همه اطلاعات ما را رصد می‌کنند که نفت می‌فروشیم یا نه، اما با همکاری همه دستگاه‌ها با روش‌های مختلف تحریم‌ها را دور زده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت گازوئیل در سال آینده افزایش یابد، تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۹ هیچ افزایشی در ارتباط با قیمت سوخت پیش بینی نشده و همچنین حذف ۲ نرخی برای بنزین نیز لحاظ نشده است.

عناوین برگزیده