تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۷۱۹۹۸
سرویس خبر : انرژی
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر:

نقش کلیدی مردم در کنترل قیمت ها و ایجاد آرامش در بازار

می متالز - قائدی بیان کرد: در شرایط فعلی نقش مردم در کنترل قیمت ها و ایجاد آرامش در بازار کلیدی است، مردم عزیز می توانند با تماس با شماره تلفن ۱۲۴ اداره کل صنعت، معدن و تجارت و همچنین شماره ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی گزارشات خود را ثبت کنند.
نقش کلیدی مردم در کنترل قیمت ها و ایجاد آرامش در بازار

به گزارش می متالز، «قاسم قائدی» اظهار داشت: پس از اجرای طرح سهمیه بندی مصرف بنزین و با هدف کنترل و پایش نرخ کالاهای اساسی و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای شهروندان، جلسات تنظیم بازار استان تشکیل شده و گشت­های بازرسی و نظارت به طور مستمر اقدام به بازدید مستقیم و میدانی و بررسی عملکرد واحدهای صنفی و تولیدی کرده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر افزود: در ۱۰ روز گذشته پنج جلسه تنظیم بازار با حضور دستگاه‌­های اجرایی مرتبط و دستگاه‌­های نظارتی و نمایندگان اصناف برگزار شده تا با استفاده از ظرفیت‌­های موجود و مطابق با سیاست های دولت، از هرگونه بهره‌­برداری سوء بعدی جلوگیری شود، خوشبختانه همه اعضای ستاد تنظیم بازار استان همدلانه و یکپارچه پای­کار آمده­اند تا استان از این مرحله حساس بدون مشکل عبور کند.

قائدی اظهار داشت: در همین راستا تاکنون قریب به دو هزار بازرسی میدانی توسط تیم‌­های مشترک دستگاه‌های نظارتی اعم از صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف انجام شده و در قریب به ۱۸۰ مورد تشکیل پرونده صورت گرفته که سیر قانونی خود را طی می­‌کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر افزود: در شرایط فعلی نقش مردم در کنترل قیمت­‌ها و ایجاد آرامش در بازار کلیدی است، مردم عزیز می­‌توانند با تماس با شماره تلفن ۱۲۴ اداره­‌کل صنعت، معدن و تجارت و همچنین شماره ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی گزارشات خود را ثبت کنند، دستگاه‌های متولی نیز موظفند سریعاً پیگیری کنند ضمن اینکه تاکنون ۵۰۰ مورد گزارش مردمی در سامانه ۱۲۴ استان ثبت شده که موارد در حال پیگیری هستند.

قائدی بیان کرد: هرچند سهمیه بندی بنزین در بعضی بخش‌­ها می‌­تواند مشکلاتی ایجاد کند. ولی خوشبختانه با پایش دقیق وضعیت بازار و بخش ­های خدماتی متکی به بنزین، در همان روزهای اول این مسائل و مشکلات شناسایی شدند و هم ­اکنون مواردی چون سهمیه بنزین شناورهای صیادی و تاکسی تلفنی­‌ها از طریق دستگاه‌های ذی­ربط در حال پیگیری است و گام ­های مثبتی نیز برداشته شده و انتظار می­رود به زودی مشکلات این بخش ­ها نیز مرتفع شود.

عناوین برگزیده