تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۷۲۰۱۲
سرویس خبر : انرژی

حاشیه سود ۶۵ درصدی پتروشیمی مبین بعد از ابلاغیه شورای رقابت

می متالز - مدیر عامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس گفت: بعد از اینکه شورای رقابت دستور العمل قیمت‌های سالیانه محصولات یوتیلیتی را ابلاغ کرد دیگر چالش قیمتی در این حوزه نداریم و حاشیه سود ۶۵ درصدی ما تضمین شده است.
حاشیه سود ۶۵ درصدی پتروشیمی مبین بعد از ابلاغیه شورای رقابت

به گزارش می متالز، علیرضا شمیم مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس گفت: شرکت مبین انرژی در حال حاضر متولی تامین یوتیلیتی متمرکز است. در این راستا طبق استانداردهای جهانی باید دو برابر ظرفیت یوتیلیتی داشته باشیم.

شمیم افزود: در واقع اگر هر پتروشیمی خودش می‌خواست یوتیلیتی احداث کند قیمت محصولات پتروشیمی بالا می‌رفت. برای همین یوتیلیتی متمرکز ایجاد شد که یکی از آنها شرکت مبین انرژی است و برای ایجاد آن ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌هایی که ما آنها را تامین میکنیم حاشیه سود ۷۰ الی ۸۰ درصد دارند که اگر شرکت مبین نبود این حاشیه سود به شدت کاهش می‌یافت.

شمیم اضافه کرد: بعد از اینکه شورای رقابت دستورالعمل قیمت‌های سالیانه محصولات یوتیلیتی را ابلاغ کرد دیگر چالش قیمتی در این حوزه نداریم و حاشیه سود ۶۵ درصدی ما تضمین شده است و پیش بینی ما این است که این رقم در سالهای آینده بیشتر نیز خواهد شد. علاوه بر کاهش قیمت تمام شده، تداوم تولید نیز یکی از مزیت‌هایی است که برای شرکت‌های پتروشیمی خیلی مهم است. در این راستا قراردادهای ما با پتروشیمی‌ها بلندمدت و در بازه ۲۵ ساله است.

وی بیان داشت: برای توسعه بازار نیز شرکت ما پروژه‌ هایی در نظر دارد. برای مثال تا مدتی دیگر پروژه آب شیرین‌کن هفتم پیش راه اندازی شده و ظرفیتش به ۶ آب‌ شیرین‌ کن دیگر اضافه می‌شود. همچنین پروژه‌ی دیگری نیز در حال اجراست تا بتوانیم ۳۵۰۰ تن به ظرفیت اسمی تولید بخار اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس در پایان افزود: بزرگترین پروژه شرکت مربوط به واحد آبگیر است. در این بخش تکنولوژی لوله‌ها GRP است و این تکنولوژی تا به حال ۵ هزار میلیارد تومان به ما و مشتری‌ هایمان ضرر رسانده است. در این راستا نیز پروژه‌ای درنظر گرفته شده تا در عرض ۶ ماه مشکل را حل کنیم و قطعا بعد از آن دیگر قطعی آب نخواهیم داشت. توجه داشته باشید که هر ساعت قطعی آب ۱۰۰ میلیون تومان برای هریک از پتروشیمی‌ها ضرر داشته لذا این پروژه اهمیت بالایی دارد.در راستای توسعه بازار تا سال ۱۴۰۰، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به سود شرکت مبین اضافه خواهد شد.

عناوین برگزیده