تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۷۲۰۱۴

نخستین قطار از بستان‌آباد وارد مشهد شد

می متالز - درپی افتتاح خط آهن میانه - بستان آباد در آذربایجان شرقی که دیروز توسط رییس جمهوری انجام شد نخستین قطار مسافربری از بستان‌آباد امروز (پنجشنبه) وارد مشهد شد.
نخستین قطار از بستان‌آباد وارد مشهد شد

به گزارش می متالز، مدیرکل راه آهن خراسان گفت: مسافران این قطار که ۲۰۰ نفر از خانواده شهدا هستند ساعت هشت امروز وارد ایستگاه راه آهن مشهد شده و مورد استقبال مدیران و همکاران بسیجی این اداره قرار گرفتند.

مصطفی نصیری ورگ، زمان سیر این قطار را حدود ۱۸ ساعت عنوان کرد و افزود: با افتتاح مسیر ریلی مشهد - بستان‌آباد تعداد مقاصد ریلی مسافربری فعال از مشهد به شهرها و مراکز استان‌های کشور به ۳۰ شهر افزایش یافت.

بستان‌آباد از شهرهای استان آذربایجان شرقی و در ۵۰ کیلومتری تبریز است که به دلیل قرار گرفتن در میان شهرهای تبریز، زنجان، میانه و اردبیل از نظر اقتصادی اهمیت به سزایی دارد.

خط آهن میانه - بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر دیروز توسط رییس جمهوری افتتاح و نخستین سفر ریلی از این مسیر به مقصد مشهد انجام شد.

برای اجرای این طرح دو خطه حد فاصل میانه تا بستان‌آباد تاکنون هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

روزانه ۸۸ رام قطار مسافربری بیش از ۴۰ هزار مسافر را در مسیر مشهد به ۳۰ شهر و مرکز استان در کشور جا به جا می‌کند. به خاطر وجود بارگاه منور رضوی در مشهد بیش از ۴۰ درصد قطارهای مسافربری ایران به این کلانشهر رفت و آمد دارند.

عناوین برگزیده