تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۷۲۰۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ساخت کارخانه فسفات چرام ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه نیاز دارد

می متالز - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت کارخانه فسفات چرام ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه نیاز دارد.
ساخت کارخانه فسفات چرام ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه نیاز دارد

به گزارش می متالز، "حسین کلانتری" پیش از ظهر سه شنبه، ۱۹ آذر ماه با اشاره به نشست با معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو در تهران افزود: در این نشست مشکلات طرح های مختلف معدنی استان مطرح شد.

کلانتری با اشاره به وضعیت طرح کارخانه "آهک هیدراته" اظهار کرد: براساس قول مساعد مسوولان ایمیدرو این طرح تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد حجم سرمایه گذاری این طرح را ۲۰ میلیارد تومان عنوان و خاطر نشان کرد: با بهره برداری از کارخانه آهک زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر در استان فراهم می شود.

کلانتری با اشاره به پروژه "فسفات چرام" تصریح کرد: با توجه به سنگین بودن پروژه معدن فسفات چرام در بحث تامین زیرساخت های این معدن،  با همکاری ایمیدرو نسبت به تامین این زیرساخت ها از جمله آب، برق و گاز اقدام می شود.

وی ادامه داد: همچنین مکاتبات و رایزنی های لازم با سازمان انرژی اتمی در خصوص کسب مجوزات لازم برای معدن فسفات چرام انجام می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از محل صندوق توسعه ملی نسبت به تامین تسهیلات ارزی این طرح اقدام می کنیم، عنوان کرد: این طرح در حال حاضر به ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار نیاز دارد.

کلانتری حمایت از معادن کوچک مقیاس استان را یکی از اولویت های کاری خود در این حوزه عنوان و تاکید کرد: مسوولان ایمیدرو نیز  قول مساعد خود را برای استخراج و حمایت از معادن "سلستین" استان اعلام کردند.
وی همچنین از قول ویژه ایمیدرو برای فراخوان جذب سرمایه گذار برای معادن "گچ" استان خبر داد.

عناوین برگزیده