تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۳۷۲
کد خبر: ۷۲۱۳۸
فولادگر نتایج نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی را تشریح کرد

استماع گزارش وزرای دفاع و راه و شهرسازی درباره تولید داخل در حوزه حمل و نقل و صنایع هوایی

می متالز - رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی از بررسی تولید داخل در حوزه حمل و نقل و صنایع هوایی، دریایی و ریلی با حضور وزرای دفاع و راه و شهرسازی در کمیسیون متبوعش خبر داد.
استماع گزارش وزرای دفاع و راه و شهرسازی درباره تولید داخل در حوزه حمل و نقل و صنایع هوایی

به گزارش می متالز، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در تشریح نشست کمیسیون متبوعش، به حضور وزرای دفاع، راه و شهرسازی و محمد دهقان حقوقدان شورای نگهبان در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: نخستین دستورکار کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بررسی طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی برگشتی از شورای محترم نگهبان بود و مقرر شد برای رفع ایرادات شورای نگهبان متن جایگزینی تنظیم شود.

وی با بیان اینکه دومین دستورکار کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بررسی تولید داخل در حوزه حمل و نقل و صنایع هوایی، دریایی و ریلی بود، اظهار کرد: وضعیت قطعات مورد نیاز صنایع هوایی و هواپیماهای مسافربری، پشتیبانی و نگهداری از آنها بررسی و مقرر شد وزارت راه و شهرسازی به عنوان مصرف کننده زمینه استفاده از تولیدات صنایع هوایی را فراهم کند از سوی دیگر صنایع دفاعی نیز براساس نیازها و استاندارهای موجود عمل کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با اشاره به ارائه گزارشی درباره صنایع دریایی و شناورهای دریایی، اضافه کرد: می‌توان از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه صنایع دریایی و هوایی استفاده کرد و برای تامین مالی پروژه‌های این شرکت‌ها از تسهیلات صندوق نوآوری و تبصره 18 قانون بودجه استفاده کرد.

عناوین برگزیده