تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۷۲۱۴۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

جهش 104 درصدی سهام ملی مس طی 12 ماه اخیر/ هر سهم فملی 607 تومان داد و ستد می شود/ ارزش بازار سومین شرکت بزرگ بورسی 47322 میلیارد تومان شد

می متالز - سهام شرکت ملی صنایع مس ایران امروز با رشد 5 درصدی 6075 ریال مورد معامله قرار گرفت که این عدد بالاترین سطح تاریخی این شرکت از زمان حضور در بورس بوده است.
جهش 104 درصدی سهام ملی مس طی 12 ماه اخیر/ هر سهم فملی 607 تومان داد و ستد می شود/ ارزش بازار سومین شرکت بزرگ بورسی 47322 میلیارد تومان شد

به گزارش می متالز، سهام شرکت ملی صنایع مس ایران امروز با جهش 5 درصدی از مرز 607.5 تومان عبور کرد تا شاهد رشد 104.4 درصدی طی 12 ماه گذشته باشد.

به تبع این رشد، ارزش بازار این شرکت که سومین شرکت بزرگ بورسی است نیز امروز 2360 میلیارد تومان افزایش و به 47322 میلیارد تومان رسید.

ارزش سهام فملی برای رسیدن به پله دوم بورس و سبقت از شرکت فولاد مبارکه، حدود 15000 میلیارد تومان دیگر بایستی رشد کند که با توجه به چشم انداز رشد قیمت مس در بازارهای جهانی ناشی از اخبار مرتبط با توافق تجاری چین و آمریکا و رشد دلار در بازار ایران طی هفته های اخیر و جهش مطلوب وزن صادرات این شرکت، هدفی دست یافتنی در افق میان مدت است.

گفتنی است، فملی بخش عمده ای از موجودی کاتد مس انبارهای خود را طی هفته های اخیر به فروش رسانده که اثرات آن در عملکرد ماه آذر و دی به کدال گزارش خواهد شد و محرک بیشتر ارزش سهام خواهد بود.

به علاوه این شرکت یک افزایش سرمایه مطلوب طی هفته های آتی و یک تعدیل سود مثبت طی 2 ماه آتی را پیش رو دارد و تولید کاتد آن نیز با توجه به تکمیل برخی طرح های توسعه ای، افزایشی خواهد بود.

عناوین برگزیده